en kram till den som orkar läsa hela detta ganska onödiga inlägg

Nu är dagen nästan slut, sen har jag helg. Ska bli skönt :) Vi hade eftermiddagsfika i solen alldels nyss och det bjöds på glass, inte helt fel! Nu ska jag sortera fakturor och fixa lite annat innan det är dags att dra sig hemåt. Hemma blir det en promenad/joggingtur med hundarna och imorgon undrar jag om jag inte ska låna en häst och rida ut... Förövrigt har jag nog inte berättat om den där haflingern vi var och provred i Norrtälje förra fredagen? Jag var helt emot den från början eftersom jag inte är så förtjust i kraftiga hästar, eller jag gillar dem väl men jag vill inte ha en iaf. Började med att byta om till lite för tajta ridkläder i bilen (hmm, de måste ha krympt, eller?) samtidigt som mamma kör nån bakväg genom eksogen som består av endast svängar. Väl där var jag extreeeemt kissnödig och möts utav den fetaste häst jag någonsin sett, erbjuder mig att provrida först (så att jag kan smita in i nån buske och kissa+röka sen) men hästen vill inte stå still och det i kombination med snortajta ridbyxor gör att det tar mig ca 5min att komma upp på den. Sen vill den inte gå framåt. Kommer tillslut igång och det går hyfsat, tyckte galoppen var lite knasig men det visade sig att han hade bockat lite. Men var så tjock att det knappt kändes, haha^^

Anna provred och mormor kritiserade hästen lite, mamma såg på mig att jag ville hem när de andra som var där för att provrida sa att de ville ta av sadeln och rida barbacka för att "se hur han känns" (det finns en hel del flummiga människor)  och så bar det av till brottby innan jag kunde uppsöka en toalett.

 Slutsatsen är, söt häst men inget för oss. Och jag var nära att spränga min blåsa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0