090930

Idag vaknade jag tidigt (med mina mått, alltså kl 9^^) och har sysselsatt mig med att städa mitt rum, tvätta och ha ridlektion för min lilla kusin. Gick superbra om man bortser från att lilla Singha jagade en skräckslagen tupp runt mina ben, är våldsamt rädd för tuppar efter childhoodtrauma men klarade mig! Nu sitter vi och laddar inför Idol, heja Erik!

Igår kom Elin förbi med lite saker hon lånat, de här skorna till exempel som jag helt glömt bort att jag hade. Känns nästan som ett par nya, fin känsla :)


Inköp!

Var i stan med Jo och Victoria igår och handlade lite. Började runt Hornstull men insåg ganska snabbt att det var alldeles för kallt för att vara utomhus så flydde in i Västermalmsgallerian.

Jag fick iaf med mig hem,

Världens sötaste trosor från Accessorize



Tavla av Audrey Hepburn från Allsköns Antik och Design


She knows


Mamma är ute och äter med jobbet idag så hon berättade igår att vi får laga egen mat. Jag kände paniken komma smygandes, innan jag vände mig om och såg detta. Hurra för mami, vi slipper svälta!^^


Dagens

 

 

Klänning - köpt i New York

Skinnjacka - HM

Skor - Converse

Hundar - Leia och Singha^^


Vi är från stadion...

Idag var det föreläsning i dräkthistoria igen, sen hamnade jag i bilkö påvägen hem som tog så lång tid att jag trodde jag skulle svälta ihjäl där på bussen. Väl hemma blev det promenad med Elin och nu ska jag och Victoria fortsätta vårt True Blood maraton innan det är dags att bänka sig framför AIK- DIF :)

090927

Har vairt och tittat på hästtävling. Blir lite sugen på att börja rida igen faktiskt! Nu ska jag snart packa min lilla väska och åka till M. Men först ska jag göra mig några mackor och kika på True Blood.

Jimmy Choo - HM

Gissa vem som kommer hänga på låset när Jimmy Choo/HM kommer ut i butik i november! Och om någon försöker komma mellan mig och de gråa heelsen kommer jag inte visa någon nåd^^







Untouched


fancy

Dirk, vår härliga kursansvarige har skrivit en bok och igår fick vi köpa den för inköpspris efter föreläsningen. Visst är den fin. En riktig coffee-table bok.





090926

Igår var vi på Tranan och Hard Rock, Tog det ganska så lungt men är lite lite bakis iaf. Så nu sitter jag är med datorn i knät, dricker sodastream cola och känner mig lite rastlös. Borde typ ta en promenad eller något men har lite svårt att omvandla tankar till handling just nu.

Jag skulle bara...

Fixa till min lugg igår. Det gick inte bra som ni kan se på bilden. Ser dessutom ut att vara i starkt behov av en spray-tan. Fast vampyr-looken är ju inne nu^^

 


06.47

Tillbaka efter att ha hämtat upp Erik i stan. När vi släppte av honom i Hägernäs strand sa han "men jag ringer er om en timme då". God bless his soul men glöm det^^ Victoria har åkte hem till sig också så nu är det dags för lite mer sömn, efterlängtad sådan!

Take me home, country road

Imorgon kommer Erik hem från Umeå över helgen! Jag och Victoria ska hämta honom på centralstationen kl 05.45 så nu är det lights out.







Här är vi tre på en thai-krog i Näsbypark. Victoria hade precis tagit körkort och jag och Erik firade genom att bli skitpackade^^ Vickan fick vatten!

Objet trouvé

 

Sitter här och kände att bloggsuget inte riktigt lagt sig efter förra inlägget så här kommer ett till. Lovade ju mig själv också att jag skulle bli duktigare på att lägga upp bilder så här har ni en på mitt söta smyckesskrin. En liten klenod som jag stulit av min kära mor, så om du läser det här mamma. Den står på mitt skrivbord och du får inte tillbaka det!


Fast and Furious

100kr rikare och slut som bara den. Hade en väldigt basic lektion men trots att hon bara behöver att jag håller i Svava när vi travade i typ några minuter blev jag helt slut! Haha, kanske dags att börja jobba på konditionen?


090923

Idag ska jag hålla ridlektion för min kusin Maja, men först är det föreläsning. Var så djävulskt nära att jag stängde av klockan imorse, Har verkligen ingen lust att sitta still i en kall sal och anteckna i 2 timmar. Men men, efter lite kaffe känns det kanske bättre!



Fina kusin Jo som flyttat till England för att plugga, jag och Maja (i min skinn jacka^^) i somras när vi hälsade på släkten i Norge.

Sleep tight!


Haha^^

Innan jag somnar måste jag bara dela med mig lite av den raraste saken som Victorias bror tipsade oss om. True Blood's populäraste replik förevigad på en t-shirt. I want one!


Broken

Tillbaka efter helgen! Blev lite mkt med skolarbeten och festligheter så hann inte riktigt med att blogg. Truly sorry ;)
Igår hade jag och Victoris True Blood maraton, tänk att jag väntat så länge med att börja titta på den serien. Vad tänkte jag med? Den är galet bra, från soundtracket till Alexander Skarsgårds blonda page^^

Idag har jag latat mig, tittat på GG och druckit absurda mängder thé. Tänkte fortsätta på samma bana fast byta ut GG mot House. Hörs senare!

TGIF

Sitter i min säng och dricker energidryck somde delade ut utanför allhuset idag. Gratis är gott^^ Idag hade jag ett seminarium om korsetter och sen var jag i stan en liten stund med bror. Nu måste jag snart gå ner och fixa lite saker till kräftskivan. Ska försöka hinna färga håret också innan lillasyster kommer hem och ska ha hjälp med sminkning innan hon ska iväg. Busy busy med andra ord men who cares. Det är iaf äntligen Fredag! :)

F*ck

Precis när jag tror att jag börjar må bättre så slår förkylningen till med full kraft. Nu känns det som febern är tillbaka också, yay... Har myst ner mig i sängen med datorn och skriver lite på mitt arbete i väntan på Idol. Har hunnit hjälpa mami med städningen idag också, inför kräftskivan på Fredag.

Om ni gillar 90210 måste ni förövrigt kolla på den här^^



Mmm

Har kollat på det nya avsnittet av Gossip Girl med Vickan, tack gode gud! Det har varit en lång sommar utan Chuck Bass, undra om man skulle kunna övertala M att ha kostym lite oftare?




Nya stövlar!

Mina stövlar från Nelly har anlänt, och de är fantastiska! Precis den färgen och längden på skaftet jag ville ha. Fast jag måste medge att det är bökigt att komma i dem eftersom det inte finns någon dragkedja.




 

u like?


090915

Var i stan idag med Jo och shoppade oss nerför Hornsgatan. Så idag bjuds det på TVÅ outfitbilders, hur härlig är inte jag? ;)



Jo med sin söta antackningsbok, jag inköpte en likadan fast i svart. Vårt nya lilla projekt där vi skriver upp alla Sthlms bästa fik/butiker osv.



och här står jag och ser kissnödig ut, för det var jag.

We want YOU! Join the army now

Fia och Vickan kommer hit och kikar på Svenska Hollywoodfruar så är vaken en stund till iaf :) Imorgon blir det föreläsning mellan 12-14 och sen ska jag möta upp Jo för lite shopping (fast jag absolut inte har råd!). Här syns hon i mitten mellan mig och Elin på Fias kräftskiva. Armén som Elins pappa helt kärleksfullt kallde oss^^

44 dagar kvar tills jag tar av tandställningen!


good day and good night

Hemma igen, jättekul att mysa med släkten men är supertrött nu. Ska bara läsa en artikel ur Fashion theory till och sen blir  en alvedon och sängen.


090914

Nu ska jag ner till mormor och äta middag snart med resten av släkten. Är iklädd jeans, M's tjocktröja från Disney Land och fejk-uggs och är blek och snorig så struntar faktiskt i outfit-bild. I think it's understandable.

Åh

Haha, här kommer då fortsättningen på min lilla cliff-hanger^^ Jag var med Fia i stan i söndags och shoppade 2hand. Hon hittade en galet söt liten tröja på beyond retro som tyvärr var stickig men kom hem med både kofta och jeans . Jag gjorde härliga kap på Tjallamalla!

Halsband som jag längtat efter länge:



Och en klänning för bara 100kr!






Tjallamalla



Vem var Sara i stan med, vad hände där och framförallt, vad finns i denna påse?

Forstsättning följer...



Go´kväll



Dricker te ur mina fina blommiga kopp som jag fick av Jennie i 20år present. Ska försöka sova snart så får vi se om jag mår bättre imorgon. Då utlovas både bilder på nya inköp och dagens. Sleep tight!

Filmtips anyone?

 

Vill se nån bra film men kommer inte på något kul, alla mina DVDer är gamla som gatan och filmerna på datan har jag redan sett 1000ggr. What to do?


abstract

Läser ur Fashion theory och äter ostbågar. Surfar dessutom runt lite och tänker på allt jag vill ha, en lägenhet i Paris, ett roligt jobb, nya skor och längre hår.

Men framförallt (och inom räckhåll) vill jag ha ett par Ray Ban clubmasters.




all I could do was cry

Isch jag mår inte alls bra. Har typ feber och ont i halsen, orkar knappt göra någonting! Vill verkligen gå på lektionen imorgon för det är filmvisning men vet inte vad reglerna är? Jag har ju inte svininfluensan men får man röra sig ute fast man är lite förkyld?  Hmm vi får se hur jag mår helt enkelt...


Kingston

Kingston SEK 399, Nelly  Shoes - NELLY.COM

 

 

 

Har precis beställt hem dessa från nelly.se. Har letat tok-länge efter ett par over-knee stövlar i brunt och dessa kostade ju bara 400kr. KAP!^^

 



Bits and pieces

Idag ska vi grilla med hela la familia. Sen blir det pokerkväll upp i Karby :) Imorgon ska jag och Fia 2handla innan jag åker till Vallentuna och kikar på handboll, men nu ropar bror att maten är klar. C ya!

Dagens






Tröjan och jeansleggingsen är båda från Gina Tricot och skorna från TopShop. Örhänget i form av en silverfjäder är gammalt som gatan så vet inte vart det är ifrån!

A case of my wishful thinking

Godmorgon, det är helt galet tidigt... Börjar ju inte förrän kl 10 men var uppe och duschade vi kl 6. Fråga mig inte varför. Sara works in mysterious ways!

Nåja, om ni också är uppe tycker jag ni ska lyssna på den här -


Think Pink




Adorned in dreams

Borde verkligen läsa "Adorned in dreams" med tanke på att Elisabeth Wilson som skrivit den ska föreläsa för oss imorgon men jag har helt enkelt ingen ork! Haha, dessutom börjar ju Idol snart^^




En meter öl i Norrtälje












Blå klänning

Igår var jag på Hallwylska med min studiegrupp i Modevetenskap. Riktigt intressant även om jag blev mer intresserad av byggnaden än av kläderna! Mest för att jag trodde det var en större utställning med kända modeskapare men den avslutades tydligen i våras. Nåja, ska snart börja skriva på uppsatsen, snart... eller något^^ Valde att skriva om en blå klänning som på ett bra sätt beskriver modet på 1910-talet och allt som hände då till följd av första världskrigrt osv.

Intressant,  inte sant? ;)


sweets

 


Inköp - Paljetter





Jag är helt kär i mina nya paljett-basker (Beyond retro), och västen (HM) är också fin. Tillsammans är lite "over the top" men att matcha en av dem med en annars vanlig outfit är så fint! Sara goes Bling-bling på någor vis! Haha^^

Tonight's gonna be a good night

Idag har jag lektion mellan kl 13 och 15. Tema "mode och modernitet", ska bli kul! Min första riktiga föreläsning, jag känner mig så himla student-ig^^ Speciellt med mina nya rara almanacka.

 

 

 




RSS 2.0