Earth and Water are in a relationship


110531

Kör en lista, var länge sen nu!

DAGENS KLÄDER: Jeans, converse, randig t-shirt och svart kofta
DAGENS FRISYR: Flätat bak luggen, annars rufsigt som vanligt. Måste färga om det...
DAGENS SMINK: Same old, same old. Lite brun ögonskugga och min nya toppenmascara från YSL.
DAGENS VILL HA: Vill ha tillbaka min solbränna, det var inte mkt men efter tre månader i Asien kan vi nog konstatera att brunare blir jag inte.
DAGENS KÖP: Inget so far.
DAGENS PLANER: Löpning och fix med mitt fotoalbum.
DAGENS BÄSTA: Vädret!
DAGENS SÄMSTA: Min vattenflaska blev kvarglömd på jobbet under helgen och luktar nu lite märkligt, fast jag diskat den typ tre ggr!
DAGENS ROLIGASTE: Kungen, haha^^
DAGENS HUMÖR: Rätt bra, kort vecka blir man ju glad av ;)
DAGENS LÄNGTAN: Midsommar och peace and love!
DAGENS FUNDERING: I låten "I would do anything for love" med Meatloaf. Vad är det då han inte tänker göra? Sjunger ju "I would do anything for love, but I won't do that". Weird...
DAGENS BEROENDE: Cigg, cigg, cigg. Och lite kaffe.
DAGENS SAKNAD: Världens finaste hund Tassa. Rest in peace.
DAGENS LÅT: Kan inte sluta nynna på "om sanningen ska fram"
DAGENS FILM/PROGRAM/SERIE: Gårdagens var game of Thrones, awkward scene där i början men sen artade det sig.
DAGENS MÅSTEN: Hitta en ny serie att titta på medans alla favoriter har sommaruppehåll
DAGENS MOTION: Blir när jag kommer hem, 4km, go go go!
DAGENS VÄDER: Lite blåsigt men sol!
DAGENS GODIS: En banan?


Fortsätter att roa mig med collage

Denna gång av vad jag vill ha på mig på midsommar, tjatar jag mkt om midsommar? Ja, jag vet.

Midsummer

Midsummer by saramuren featuring a full skirt

Feminist? Javisst!

Helgen har vart fin. Hann med lite shopping i stan och på IKEA. Har lite problem med att sätta upp hyllorna jag köpte dock, får vänta till M kan komma förbi och skruva upp dem (gipsskruv är konstiga grejer). Ibland är det fint att sätta sig tillrätta i könsroller och bara be en man göra allt man inte själv har lust med^^

Wish

Gimmegimme

Gimmegimme by saramuren featuring vintage shoulder bags

samla gamla visa men vet inte vad det är för låt











Bra Onsdag

Fick VG i Matte C
Bokat upp jobb för i sommar - måste spara till nästa resa ;)
Fick smörgåstårta
Löning

Allt som allt, helt okej Onsdag!

110524

Klarade mig från vargen! Fast nu är vattnet slut i hela huset och jag luktar inte allför trevligt. Oh well! Nu sitter jag och laddar upp bilder till Fuji för framkallning. Inbillar mig själv att jag ska börja bli pysslig och sätta in dem i ett fotoalbum och skriva massa text till. Men det komer nog bara bli en sida innan jag tröttnar^^

BadWolf

Då är jag (förhoppningsvis) klar med Matematik C. Satt med provet i nästan fyra timmar och ber till Gud att jag lyckades skramla ihop tillräckligt med poäng för att få G. När jag kom hem lyxade jag till det med Mariekex och tranbärsjuice. Sen var tanken att jag skulle ta en powernap men kunde inte somna så möblerade om mitt rum. Igen. Utanför river de upp hela gräsmattan pga nån vattenläcka så jag tror jag rymmer ut och springer en stund. Hoppas bara att vargen inte äter upp Leia, den hänger tydligen där jag brukar springa.

To make you feel my love


Jag är nästan där

Har lyckats plugga matte en liten stund, vilket gjorde mig väldigt sugen på öl. Så därför tänker jag ta en dusch och sen åka bussen till Vallentuna för lite kvarnen/våning. Om jag känner mig modig blir det kanske stan senare ;)

JA JA JA TACK!

Klänningen i förra inlägget finns även i denna färgen, betyder att jag måste ta mig till ett Topshop och köpa den. Sommarklänningen nummer ett!


Ja Tack

Vill ha nu

Vill ha nu by saramuren featuring a lace dress

Och då kom jag osökt att tänka på

Idag när jag kommer hem är det dags att dra på mig min läckra löptights och ge mig ut och springa. Idag är det dag två på vecka fem i programmet så det blir.

5min uppvärmining
8min joggning
3min powerwalk
8min jogging
5min nedvarvning

Får se hur det går. Om nån annan är sugen på C25K kan ni gå in på http://www.coolrunning.com/engine/2/2_3/181.shtml är faktiskt jättebra om man vill börja spinga men inte känner för att gå från noll till hundra direkt. Anyway, det var Saras tips för dagen, hälsoguru som jag är^^ En fråga jag vill ställa är nu, får man verkligen sådär schysst rumpa av Reebok Easytones? Måste undersökas...


Panic at the disco

Min fråga är då - om man ska klara av nationella i Matematik C, måste man verkligen veta vad KPI (konsumentprisindex) är?

Btw, om nån trevlig människa som gör provet på Fredag känner för att berätta för mig vilka uppgifter det är så är det helt okej. No judgement here. Ring mig. Bara gör det. Snälla?!

Bandit!









C25K

Har vart ute och sprungit, eftersom förra veckan gick otroligt dåligt (hann ju inte med att träna när det var kryssning, ESC och allt!) så bestämde jag mig för att börja om med veckan 5 i C25K-programmet. Puh, är lite kämpigt men kanske kanske är kondisen påväg tillbaka, dock inte så snabbt pga all rökning, haha^^ Imorgon blir det spinning tror jag.


110516

I helgen var det Banditkryssning, hade superkul även om jag vek ner mig lite tidigare än jag hade velat. Några band hann jag knappt se eftersom vi kutade runt mellan hytter och barer, trillade i dörrar, gjorde bästa foto-fejset för vimmelfotograferna och drack drinkar för 46kr. När är nästa kryssning? I'm going!

Nu är det work work innan det är dags att åka hem och titta på Game of Thrones med syskonen, imorgon är det Gossip Girls säsongsfinal, tänker gå upp extra tidigt så jag hinner se den innan skolan ;)

Bilder från kryssningen kommer förhoppningsvis ikväll, har väckt liv i min kompaktkamera. Äntligen!

Idag är ingen vanlig dag

För det är Fias födelsedag! Idag fyller världens finaste Sofie 23, vilket känns konstigt för det var ju inte alls länge sen vi hade "dock-dag", eller galloperade runt i skogen på våra små hästar, skrattade tills vi kiknade och sen skenade hem medans Fia skrek" Men Sara, GÖR NÅT DÅ!" Haha^^ Vi har kännt varandra sen jag föddes och jag är helt säker på att vi kommer och sitta och fnittra när vi är 93 också. Fia lär väl köra med mig som vanligt även då men det gör inget^^ För hon är ändå en väldigt fin vän, den finaste :) För att fira kommer här en liten bildkavalkad!













110512

Blev inget Täby på lunchen, men kanske smiter förbi Indiska vid Odenplan imorgon efter skolan :) sen blir det raka spåret hem för att packa till kryssningen! It's gonna be LEDGEN - wait for it- DARY!

Whoop Whoop^^

Nu ska jag hem till Fia och hämta lite saker och så, sen blir det en löprunda och lite matte innan det är dags att sova. Btw, regnar det ute? Fail.

Jade

Jag gillar verkligen Jade Jaggers kollektion för Indiska som kommer ut idag! Funderar på att åka till Täby C en snabbis på lunchen och titta. Är riktigt sugen på både klänningen och jumpsuiten nedan, men mest klänningen. Behöver dock något att ha på kryssningen och den känns inte så rockig, fast fin iaf :)

 


På Fredag?

Banditkryssning

Banditkryssning by saramuren featuring printed tops

Cocktail












Basar Under








Let's get excited

Idag vill jag inte sitta inne på kontoret, idag vill jag ligga på en filt och läsa en bok i en park. Luta huvudet mot M's mage och äta mandelkubb. Röka lite för mycket, bli fräknig av solen och ha på mig detta.

Sommar

Sommar by saramuren featuring a straw hat

nine to five

Sista dagen på jobbet för denna veckan, imorgon blir det matte och sen häng med Jennie för att planera Basar Under. Gick igenom min garderob igår och har packat en hel resväska som ska med och säljas! På Lördag efter basaren ska jag på cocktailparty inne i stan. Funderar på att ha på mig min gula HM/Lanvin klänning men vet inte om det kanske blir overkill...Måste undersöka vad alla andra ska ha på sig först. Nu är det back to work!

På Lördag

På lördag ska jag och Jennie kränga vintage på Basar Under så idag när jag kommer hem ska jag gå igenom alla byrålådor och se vad jag kan tänka mig att skiljas ifrån.


Sunday Sunday

Ikväll blir det nog bio, om vi kan komma på vilken film vi ska se. Egentligen borde jag springa idag men det är väl farligt om man är bakis? Jo det är jag säker på att jag hört. Hjärtat kan stanna och så dör man. Bäst är nog att bara åka till Kista och äta massa sushi, verkar som det är mitt enda alternativ. Jobbigt, men någon måste göra det.

Flower Power

Edith Piaf - La vie en rose




Gick loss på Rituals i Täby C i Fedags, köpte scrub, duschcreme, lotion och nån form av lera. Älskar den butiken, är hyfsat billigt men känns lite lyxigt ändå ;)



Ny blommig väska från Hm också, kostade bara 69 kr. Kan vikas ihop och bli jätteliten. Blir perfekt att bära badkläder och vin i nu när det börjar bli varmare!

RSS 2.0