Gästoutfit!

Jag har ju en passion för outfitbilder så passade på att knäppa en på Sofie innan vi gick ut igår. Vet dock inte vart hon har köpt allt men men, om hon är rar kanske hon lämnar en kommentar med detaljerna. Och det är du väl Fia? ;)


Gårdagens



Detta var vad jag hade på mig igårkväll,

Topp - Lindex
Linne - Gina Tricot
Skor - Belle Shoes

Men jag måste erkänna att jag insåg att det inte var hållbart att ha på mig högklackat när det var världens pissigaste väder så bytte till ett par nya Ed Hardy look-a-likes som jag fyndade på skopunkten för 249kr!




100228

Kära nån, idag har jag parkerat i soffan med ett stort glas juice och lite choklad. Det blev en aning vilt på Tegel igår och jag är rädd för att jag lät visa-kortet löpa lite för fritt^^ Men kul hade vi i alla fall, nästan hela Murenklanen var där och större delen av Brottby. Sprang på gamla klasskamrater från både grundskolan och gymnasiet också :)

100226

Nu är det helg! Haha, jag har jobbat två dagar och gått i skolan två (och föreläsningarna är bara två timmar) men jag känner mig helt utarbetad. Eller nja, kanske inte. Men det är i alla fall skönt med helg :)

Rykiel

Nu kommer Vicotria snart och hämtar mig, jag ska springa in på HM och kolla om det finns något kvar av rykiel kollektionen så fort vi kommer dit. Vill så gärna ha den långa randiga tröjan, bryr mig inte om ifall den bara finns i storlek 42 eller 34. jag tar den iaf!


Om det så är det sista jag gör

Har trist så här kommer en liten lista, enjoy!

DAGENS VILL HA: Ett par nya skor, jag känner verkligen att jag behövder det.
DAGENS KLÄDSEL: M's skjorta, vintage sjal, jeans och stövletter.
DAGENS SMINK: Fondation, rouge, ögonskugga, mascara, läppstift (ja, jag vet att det är vardag^^)
DAGENS FRISYR: Inbakad fläta
DAGENS HÄNDELSE: Jag gjorde en varma koppen vid halv elva
DAGENS LÅT: Eva Cassidy - Over the rainbow (fast helst ska Hanna sjunga den)
DAGENS PLANER: Lite Täby C efter jobbet sen Let's Dance.
DAGENS SAKNAD: Skypar med Erik och då kände jag att jag saknade honom lite
DAGENS DUMMASTE: Jag ringde en kund som inte svarade, sen när han ringde upp glömde jag att det var jag som ringt honom (alla missade samtal från företaget visar upp växelnummret, så det skulle kunna vara vemsomhelst). 10min senare insåg jag mitt misstag och fick ringa upp igen.
DAGENS SJUKA: Mår bra (peppar, peppar)
DAGENS DROG: Marlboro Light
DAGENS KRAM: Ingen ännu :(
DAGENS PUSS: Ingen...I'm sad
DAGENS KÖP: Fortsättning följer på den tror jag
DAGENS GODIS: Inget ännu, men det vankas chips ikväll^^
DAGENS HUMÖR: Det är dags för Fredagsmys! Hur kan man vara arg då?
DAGENS ORD: Pretendent

TGIF

På jobbet, ikväll ska vi hem till Fia och titta på "Let's Dance" och bara ta det lungt. Och imorgon blir det fyrhjuling och pulka om vädret tillåter. Leka i snön som de små bebisarna vi är^^ Förvrigt gjorde jag det fantastiska valet att dra på mig ett par stövletter med 12cm klack idag. Ångrade det lite när jag stapplade fram i snön men men, Victoria kommer och hämtar mig efter jobbet så jag slipper gå till och från bussen en gång till iaf.


oops

Nu är det lunch, dagen har gått ganska så fort hittills. Kom på att det inte är yoga ikväll utan på tisdagar så det får nog bli spinning kl sex istället om jag hinner tills dess. Step-intervall är det då också men jag alldeles for okoordinerad för det^^

Onsdag

Sitter på kontoret, länns märkligt att vara här igen. Nästan som ingen tid gått alls^^ Imorgon blir det skola och sen jobb på Fredag igen. Btw så lyckades jag såklart komma försent  första dagen, haha, var ute i så sjukt god tid men när jag skulle byta buss i Mörby valde den att komma 20min försent. Men men, det var okej :)

Nu ska jag göra mig en kopp kaffe tror jag och sen frankera lite brev och sortera fakturor.


namasté

Det var väldigt länge sedan jag var på Yoga, tror jag ska gå på passet kl åtta imorgon. Om någon vill träna med mig tror jag att jag in finner mig på gym och sim runt halv åtta så jag kan plåga mig på rullbandet en stund innan jag finner inre frid i 75min.


Long time gone

Idag har jag bara läst och sovit, mkt behagligt men imorgon börjar mitt liv som hardworking woman igen. Fast bara på deltid. De ringde nämligen från mitt gamla jobb där jag vikarierade som receptionist och frågade om jag ville komma tillbaka och sköta telefonväxeln och så 3 dagar i veckan. Så snart får man lön igen, YEEHAW! ^^

Lyssnar på Dixie Chicks, så himla bra. Speciellt den här låten.


Snowday

Jag stannar hemma idag, bussarna går än så länge men det snöar som tusan och jag orkar inte ta mig in till Universitetet för en föreläsning på två timmar och sen bli kvar där om de ställer in alla bussar till norrort. Och så är jag lat och frusen^^

Movement

Jag älskar alla Richard Avedons fotografier, ska nog fixa fram några att rama in och hänga upp på mina väggar. Och om någon känner sig givmild vill jag gärna ha boken "Avedon Fashion 1944-2000", 585kr på adlibris.se och det är jag väl värd ;)


Grazie

Blev tillslut klar med uppsatsen om Dandyismen igår, och idag hade vi föreläsning med världens sötaste italienare, förutom att han var urgöllig så var hans engelska accent underbar, speciellt när han slängde in lite italienska som jag inte fattade ett ord av! Haha ^^Borde smygfilma honom på föreläsningen imorgon så ni får se men är rätt säker på att jag kan bli stämd då...

Och nu känns det nödvändigt med en bild på mig och min pojkvän, så han vet att jag älskar honom fast jag jämt tjatar om mina söta föreläsare. Men det skulle inte skada om du pluggade lite italienska pookie, wink wink ;)


Sunday Sunday

Imorgon ska uppsatsen lämnas in, hade tänkt skriva om the dandy, det ska bara vara 2 sidor så kan göra den sen^^ Haha, jag åker på bio istället!


Åh, vill ha vill ha vill ha

Såg dessa fina Acne-skor på anywho och fick massa ångest över att jag inte har dem. Sen fick jag ännu mer ångest när jag insåg att de inte finns i butik ännu. Åh, bara ge mig!


Happy Birthday to you

Idag fyller min fina mami år, i present av mig fick hon ett löfte om att jag ska bjuda henne på musikal. Vilket även var förra årets present men det blev aldrig av, går "Buddy Holly" fortfarande? Dessutom lagade jag middag även om min matlagning knappast kan ses som en gåva, snarare en förbannelse^^

DELL

Börjar redan tröttna på att datorisera, tror jag ska köpa den där kaffen nu och leta upp ett tyst hörn där jag kan läsa lite. Dock inte kurslitteratur^^ helst skulle jag vilja gå hem och sova en stund.

Btw, visst har jag sagt att det är en ny laptop på gång? Papi låter mig alltid ta över hans när han köper nya så den här gången får jag en jättefin tunn Dell-laptop så fort den kommer tillbaka från datorverkstaden helt piffig och fixad :)


Tisdag

Gick upp tidigt imorse och var på gymmet redan kl 7, körde styrka och kondition som vanligt men vill gå på ett pass snart. Det var så länge sen känns det som. Nu är jag på Universitetet, två timmar för tidig men tänkte läsa lite, ta en kaffe och hänga i biblioteket. Sen ska jag hämta ut min hemtenta också fast jag vet redan att jag fick ett D, inte så bra men godkänt iaf, haha^^


100216

Idag på tågperrongen såg jag en tjej från min gamla gymnasieklass så jag gick fram och sa hej. Det visade sig att det inte var hon utan bara en främmande människa som stirrade på mig som om jag var tokig. Smet förbi och mumlade "Sorry, trodde du var nån annan". Det blev ju inte bättre stämning av att vi hamnade mitt emot varandra på tåget heller. Akward...

My bloody valentine

Idag borde jag spenderat kvällen med M men vi bestämde oss för att skjuta upp alla hjärtans dag till lite senare i veckan. Istället blev det familjemiddag eftersom min store bror fyller 22 idag! Igår kom Emma, Tomas och Albin upp och vi lagade sushi och tittade på melodifestivalen. Var det bara jag som undrade vad grejen var med flashdance-vibbarna i slutet på "Manboy" var? Det var en ganska så okej låt men eftersom min familj hastigt döpte om den till "manwhore" kan jag inte sluta sjunga det istället^^ Haha, hursomhelst grattis Jobo. Tänk på att en dag inser du att du är närmare pensionen än studenten ;)

"Movie reference"


Been there, done that, messed around

I Fredags var jag på fest i stan med en hel drös människor, och på bussen in blev vi ännu fler. Tror att halva Brottby invaderade Johnny's vid Fridhemsplan. Hade superkul trots att jag kände mig som värsta dagisfröken när jag försökte styra alla på rätt spår i tunnelbanan så vi inte skulle missa sista bussen hem. Hade mina nya fina skor som jag ska ta kort på och visa upp nån gång i den närmaste framtiden^^

Onsdag

Vad har hänt med Facebook? Har inte loggat in på ett par dar så gör de om hela systemet... Nåja, sånt vänjer man ju sig vid. Men dagens roligaste är att en lyktstolpe i Linköping har fler fans än Mona Sahlin.

http://www.facebook.com/pages/Kan-den-har-lyktstolpen-fa-fler-fans-an-Mona-Sahlin/283961712822?ref=nf


MEN NEJ

Jag har gjort det igen. Igår när vi kom hem från täby kände jag hur febern smög sig på, tog en alvedon och somnade kl åtta. Vaknade såklart tidigt idag så har läst ett par timmar, ätit mer alvedon och druckit te. Känns dock lite bättre nu, kanske var det bara ett litet snabbt återfall?

Sure hope so


LOVE



Äntligen slipper mina skor stå på golvet!

Dagens

Nu ska jag ivåg på seminarium! Har på mig en ny 2handklänning som ska kortas av men har inte hunnit så nu får den vara såhär idag :)

 

 


Ny väska

Min nya väska från Phase. Billig och bra till lite allt möjligt, kostade 99kr och finns i alla möjliga färger om nån annan är sugen.


Bonne nuit

Nu måste jag krypa ner i sängen och läsa "Madame Bovary", ska ha seminarium om den på torsdag och har knappt läst något ännu. Ute i god tid som vanligt med andra ord...


Lördagens



I Lördags hade vi spelkväll hos Fia och alla blev kalasfulla. Känns fint att man inte behövde vara ensam om att fnittra obehindrat och vara lite vinglig^^ Detta hade iaf jag på mig

Tröja - Gina Tricot
Linne - Gina Tricot
Leggings - Lindex
Skor - Converse

Jag vet att våra hundar jämt travar runt på mina outfitbilder men de undrar ju vad jag håller på med och eftersom jag ofta tar med självutlösare orkar jag inte schasa bort dem och ta nya bilder. Så ni får stå ut med att Molly, Singha, Tassa och Leia dyker upp titt som tätt^^

Meet me halfway

Kom på att jag inte kan fixa min design nu eftersom jag inte har mina fotoprogram på den här datorn (har lånat M's) så istället har jag målat mina naglar lila. Riktigt fint :) Och tittat på PH såklart, det är typ ett beroende! Vad ska jag ta mig till kl 23 imorgon när säsongen är slut?

Plopp and lock

Btw, idag börjar jag köra "balsam-metoden". Läste om den för första gången på Sheidas blogg för ett tag sen och nu har jag forskat lite. På www.lockigt.se finns det info om nån annan är intresserad. Ska vara toppen för lockigt hår som lätt blir tortt och frissigt. Så nu har jag duschat och "ploppat" håret som jag ska ha i minst 20min alternativt hela natten. "Ploppa" är att man virar in det på ett speciellt sätt i en handduk (som inte får vara av frotte) eller en stor t-shirt medans håret torkar för att skydda lockarna. Ni får se om det blir några framsteg imorgon :)

Nu kör vi

Nej, orkar inte byta blogg nu. Har fixat så mkt med den här men ska nog byta ut designen lite :)


so soon

Jag börjar redan tröttna på den här bloggen, känner för att göra en ny på typ devote eller något. Ska undersöka det...

Today

Idag var jag i Täby med Victoria och fyndade en perfekt gym/övernattnings/laptop väska för ynka 99kr. Dessutom har jag rensat min dator och flyttat över all bilder och sånt på M's externa hårddisk där de får stanna tills jag får min nya laptop. Tog typ en timme, har alldeles för mkt bilder^^

RSS 2.0