Torsdag

Har precis haft lunch. Igår var jag duktig och pluggade matte i an hel halvtimme, så nu har jag bara ca 70 uppgifter kvar denna vecka^^ Vi har förövrigt bokat biljetter till Peace and Love nu, ses där? ;)

Flowers

Jag kom på att jag inte visat nån bild på den raraste resväskan jag köpte i Thailand. Borde egentligen köpt en större eftersom jag fick lägga 50% av min packning i M's väska men den var så himla gullig att jag inte kunde motstå den. Dessutom fick jag såklart "special price for you my friend", och då kan man ju inte tacka nej! Handväska som står på den är också från MBK i Bangkok.


Blogg.se är dumt, går inte att ladda upp bilen.

Där sitter Sara, söta lilla rara underbara.

Sitter här och lyssnar på Melissa Horn (deppig tjej alltså).

Har köpte ett nytt nagellack, grått. Gillar det.




Min dag, med dåliga mobilbilder



Jag träffade Gustaf efter lektionen och åt lunch.



Gick hem från bussen i snön



Min väska blev blöt och ledsen



Hade på mig min klänning med fina guldiga krumelurer, ja igen.

Beslut, beslut

Ska man plugga till högskoleprovet? Eller till matten imorgon? Eller till båda två?

Eller ska man gå och ta ett långt bad med en bra bok? Ja, det tror jag nog.

Gårdagens

Hade på mig min nya klänning igår efter envåldsam fight med symaskinen när jag skulle lägga upp den. Men gick ju segrare ur den fighten! Över hade jag en fin jacka som jag fyndade för bara 89kr! Bilderna är lite mörka, kan lägga upp bättre bilder på kläderna sen.


What to do

Lilo dissade vår planerade outing i stan när jag skullevisa henne alla mina favorit 2hand affärer. Så vad ska man göra nu då?

number four

Ni blir det bio med Erik, har på mig mina vintage-fynd. Bild kommer ikväll eller imorgon ;)

Red Red Wine

Jag har ju färgat mitt hår rött (tredje hårfärgen det här året). På jobbet var det en kille som sa " Men Sara, du har ju haft samma hårfärg i två dagar nu, är det nytt rekord eller?"

Hade dock misskalkylerat min blonda utväxt lite vilket ledde till att mitt hår är brunrött i längderna och knallrött i hårbotten. Men vi låtsas att det var meningen.




Kom ska du få höra, vad jag har i mitt öra

Idag hade jag på mig de här örhängena som jag köpte på Khao san road i Bangkok. Man fick välja 6 olika för 100bath, I miss Thailand...


Om jag får välja

Imorgon ska jag ju som sagt 2handla lite efter lektionen. Detta är vad jag ska rikta in mig på har jag bestämt.

Söta klänningar - i samma modell som min favorit från Myrorna (den blå/svarta, de flesta vet nog vilken jag menar)
Väska - Gärna nån som rymmer en laptop
Smycken - Vill ha ringar och armband
Rock - Gärna i lite herr-ig modell, se bild nedan. Fast svart. Såklart.
Knytblusar - Helst prickiga men jag diskriminerar inte mot småblommigt heller.
Skärp - Helst flätade

Saker jag inte ska köpa på 2 hand men kanske inhandlar någonannastans.

Hårprodukter - Silikondroppar och hairwax!
Lotion - Typ nån bebis-produkt som superåterfuktar
Skrubbhandskar

Löparbyxor - Om jag orkar gå förbi stadium eller så.


Lista

Den här lista snodde jag från Ida!

1. När gick du upp idag?
Kvart över sex.

2. Diamanter eller pärlor?
Åh, vad svårt. Måste väl säga diamanter men pärlor ligger inte långt efter.

3. Senaste filmen du såg på bio
127 hours (James Franco in my <3)

4. Favorit-TV- program?
Gossip Girl, Glee, Hellcats, Community. The list goes on and on.

5. Vad åt du till frukost?
Kaffe och ostmacka.

6. Vad är ditt andranamn?
Maria

7. Din favoritmat?
Sushi! Eller mammas fisksoppa, delish ;) 

8. Vilken mat gillar du inte?
Hemmagjorda hamburgare (men donkens går bra^^)

9. Favoritchips?
Grillchips och lökdipp, den ultimata kombinationen.

10. Vilken är din favorit-CD för tillfället?
Haha, CD! Det var länge sen.

11. Vilken bil kör du?
jag övningskör en Jeep och en Volvo, gills det?

12. Favoritmacka?
Skogaholmslimpa med räkost :)

13. Vilka mänskliga karaktärsdrag, kan du bara inte med?
Folk som är helt clueless.

14. Vilka är dina favoritkläder?
Fina klänningar, gärna vintage. Eller herrskjortor, älskar herrskjortor!

15. Om du fick åka vart du ville på semester?
USA igen, eller se mer av Asien. Kina, Japan och Indien. Australien skulle jag inte heller tacka nej till!

16. Favoritklädmärke?
Acne, har dock aldrig råd med det :( Bränner alla pengar på en miljon saker från HM istället^^

17. Var vill du dra dig tillbaka?
Paris, och en lite stuga till somrarna på toftesta :)

18. Favorittid på dagen?
Kl 12, bra tid.

19. Var är du född?
På Löwenströmska

20. Vilken är din favoritsport att se på?
Fotboll, kan fastna framför ridsport också. Handboll är bara kul när M spelar, och knappt ens då (förlåt sötis^^)

21. Coca Cola eller Pepsi?
Pepsi

22. Fotboll eller ishockey?
Fotboll

23. Är du en morronmänniska eller nattuggla?
Nattuggla 

24. Pedikyr eller manikyr?
Mani-Pedi. Vill inte välja

25. Några spännande nyheter att berätta för oss?
Jag har spagetthi och köttfärssås i min matlåda, spännade va?

26. Vad ville du bli när du var liten?
Veterinär och Arkeolog (fråga mig inte vart jag fick arkeolog från, Indiana Jones kanske?)

27. Bästa barndomsminnet?
Något som involverar Fia och Elin helt klart!

28. Varit i Afrika ?
Nej.

29. Nånsin rullat in någon i toapapper?
Haha, nope

30. Varit med om en bilolycka?
Ja, men inte skadat mig. En gång när jag skulle cykla till sjön och en gång på bussen.

31. Favoritdag i veckan?
Fredag :)

32. Favoritrestaurang?
Får tänka på den. 

33. Favoritblommor?
Hyacinter, heter de så?

34. Favorit-snabbmatsrestaurant
Sandys!

35. Äger du en cykel?
Nej, snor mammas ;)

36. Vilken affär skulle du välja att utöka ditt kreditkort?
Mrs H

37. Läggdags?
Tidigt på vardagar

38. Senaste personen du delade en middag med?
Familjen igår.

39. Vad lyssnar du till just nu?
Bandit.

40. Favorit färg
Vinrött!

41. Hur många tatueringar har du?
En endaste, den kliar! 

c'est tout

På fredag får jag lön, på fredag kommer jag befinna mig på odenplan kl halv tolv efter min mattelektion. Det kan bara betyda en sak.

ses där!


Excellent...

Min tatuering kliar något helt vansinnigt mkt. Får. Inte. Klia. För att ha lite annat att tänka på bestämde jag mig igår för att äntligen ladda upp våra bilder från Sydostasien! Tog väl ca 3 timmar totalt att ladda upp över 700 foton men nu är det klart :) Tyvärr gick jag osmikad större delen av resan så ser inte direkt ljuvlig ut men men. Blev lite ledsen när jag satt och kollade igenom alla bilder, vill tillbaka! Måste inte just vara till de länderna som vi var i men i alla fall dra utomlands igen en längre period. Plugga, jobba, bara resa. Spelar egentligen inge roll vad jag gör så länge det är något nytt! Så nu är det dags att börja smida planer...

Gonna get drunk don't you have no fear I want one bourbon, one scotch and one beer

Lyssnar på Rent soundtracket, kan vara en av de bästa musikalerna genom alla tider. Vart har jag gjort av den filmen? Borde ha filmkväll snart och se den, vill se Mångalen också. Var flera år sen sist!

recap

I Lördags var vi på Tegel för att fira Robins födelsedag. Blev riktigt lyckat, speciellt härligt var det vid stängning när jag sjöng "I've had the time of my life" och dansade med några av M's lagkamrater och min käre bror innan vi blev upphämtade av Emma. Därpå följde en resa till Rimbo där vi släppte av lite folk och ett stopp på donken för inköp av 14 (!) cheeseburgare^^

Nu sitter jag på jobbet, har lunch. Imorgon börjar jag plugga Matte C vilket kommer bli en utmaning, minst sagt!

My new Tattoo

Min fina tatuering. Gjorde den igår på Teds tattoo i Upplands Väsby hos en asbra kille som heter Jocke. Han var väldigt snäll och lyckades faktiskt lugna ner mig trots att jag var helt sinnessjukt nervös^^ Gjorde inte heller så ont som jag trodde, C-et var den värsta biten eftersom det var precis över ett av revbenen men jag kan stolt berätta att jag inte grät i alla fall :) Ska lägga upp en bättre bild när svullnaden har lagt sig lite!

 


Panic at the disco

Kl fem idag ska jag tatuera mig. Magen är full av fjärilar och jag måste kissa var tredje minut (nervositet krypmer typ min blåsa). Har ju dessutom bestämt mig för att tatuera mig på det mest smärtsamma ställe som tydligen går, revbenen. Har bestämt att det är totalt fotoförbud om jag skulle börja gråta eller liknande^^ Men förhoppningsvis överlever jag, om inte testamenterar jag mina ägodelar till världsnaturfonden. Jag vet inte vad de ska göra med ett tjugotal skor men är i lätt förvirrat tillstånd pga mina nerver så kanske inte tänker helt klart.

Bara fyra timmar kvar!


Kanske

Kom på att jag kanske borde ta en tur till Täby och köpa något snyggt att ha på mig på Torsdag när vi får finbesök här på kontoret. Typ den här kjolen från HM :)



SÖT!

Planer

Tänkte dra en liten planering av veckan, såhär ser den förhoppningsvis ut om allt går som det ska.

Idag - Möjligtvis åka till vallentuna för träning och sen sova hos M. Men mer sannolikt att jag dör på soffan hemma och aldrig reser mig mer.

Imorgon - Jobba, beställa böcker för kursen och titta på nya Glee :)

Torsdag - Storpamparna kommer till kontoret, vara finklädd och lyssna på dem större delen av dagen, sen hem och vara nervös inför fredagen

Fredag - Jobba, sen hämtar Emma upp mig och vi drar iväg till Väsby för att göra vår syskon-tatuering! Ska göra min på revbenen vilket kommer vara smärtsamt men ska ändå bli spännande! Hihi^^

Helgen får vi se vad som händer :) Robin fyller ju år och sen ska jag försöka tvinga med mamma till Ikea eller liknande ;)

Snabbrepris

I helgen då,

Fredag - Mysig vinkväll med Erik och Victoria. Tittade på film och snackade skit.
Lördag - Klippt lugg och färgat (bilder senare) på dagen och sen på kvällen blev det extatiskt utgång på söder där jag missbrukade Facebook Places, trillade i en trappa med mina högsta skor, välte lite drinkar och blev spontant och extremt entusiastisk över att Eric Saade vann melodifestivalen (eller "mello" som jag kallade det hela kvällen). Hämtade upp M i Täby på vägen hem och jag mådde lite illa tills jag hittade en gosedjurs-Ior i Eriks baksäte och tröstade mig med den hela vägen hem. Skön kväll.
Söndag - Kusin Johanna kom ut till brottby och vi red en stund. På kvällen var det myskväll hos Emma med enorma mängder godis och Ben and Jerry's (nya smaken med kokosnöt äger) och så tittade vi på Tangled och Black Swan.


Linne

Letar efter ett linne med så här vida hål för armarna. Typ detta från Acne,


Fredag Fredag Fredag Fredag Fredag

Fredag! Äntligen börjar helgen, nu på lunchen har jag flyttat möbler eftersom de lägger om golvet här på kontoret. Så då kanske man kan smita lite tidigare idag ;) Igår fick jag ett galet ryck och bestämde att nu ska alla extensions ur! många hade redan trillat ur av sig självt men jäklar vad jag slet med resten. Och nu har jag knappt något hår kvar! Känns det som iaf^^ Får gå till apoteket/hälsokosthandeln och köpa något som får det att växa lite snabbare eller i alla fall stärker det lite. Idag efter jobbet ska jag kanske möta upp bror min för en afterwork i stan eller på Tegel, om jag inte är helt slut. Då får det bli en GT i soffan och senaste avsnittet av Greys Anatomy.

Förövrigt bokar vi Banditkryssningen ikväll, så om någon ska med får ni messa eller boka en egen hytt ;)

110310

Skulle gentligen på bio idag men tydligen känner sig M vissen så kanske hoppar över det, om inte Victoria vill se nån annan film såklart! Har just ätit min matlåda, fiskpinnar, blev nästan lite nostalgisk så länge sen var det jag åt de senast. Har mina nya skor på mig och de är helt galet hala, kunde i princip ha tagit sats när jag klev utanför dörren och sen bara glidit hela vägen till täby^^

That's all for now :)

KÖPT

Hårfärg, så när löshåret släpper (har börjat dra ur det så lär väl bli snart) ska det bli radikal förändring. Måste byta hårfärg typ var tredje månad, är bara så.



Skor från Skopunkten, 99kr. Skulle igentligen köpa ett par andra men så kändes det inte helt rätt. Nitar och bling + jättebilligt kändes dock som en fullträff.


Tur man har

Att fina Fia ger mig gratis tidningar (ignorera mitt dammiga golv, det gör jag i alla fall)



och att Lisas vän Kajsa lämnar sina Happy Meal leksaker i huset så jag kan leka med dem. Hello, Hello Kitty!


110309

Gick inge bra att träna igår, var liksom helt omotiverad. Bättre gick det dock för M och hans lag som vann sin sista match och puttade ner Åkersberga i div 4. Sofie gjorde mig sällskap på läktaren :) Sen blev det semlor hemma hos M men jag kan bara inte lära mig att gilla det. Även om man tar bort mandelmassan (VIDRIGT!) så är det liksom bara ett hyfsat gott sött bröd med knasig grädde på. Dessutom la M min i varm mjölk (hetvägg?) och då blev det bara en konstig sörja. Nej, semlor is not for me helt enkelt.

Lunchen är slut om 10 min så ska hina med lite slösurfande innan dess. När jag kommer hem blir det duktig bloggning med bilder :)

MUST HAVE!

Först Prada, sen Cheap Monady, ni kanske minns att jag sökte efter ett par fina plastskor på alla stripp-webbshops jag kunde finna förra hösten men nu finns det ett par helt perfekta på Nelly. För bara 349kr!

Beställde ju precis ett par därifrån men vad tusan, måste man så måste man ;)


I Helgen

Blev aldrig någin tur till stan för min del, kanske nästa helg :) Hann i alla fall till Kista och kolla runt lite men hittade inga kläder jag ville ha. Är jättesugen på ett par svarta kostymbyxor med hög midja och vida ben! I Fredags var jag och Sofie väldigt husliga. Jag lagade mat och hon bakade muffins. På Lördagen blev det fika och sen filmkväll hod Fia igen, såg "Femte elementet". Var ganska skum men var intressant hur mycket kläderna, som designats av Jean-Paul Gaultier, skilde sig från "The cook, the theif, his wife and her lover" där han också skapade alla kostymer. Den senare filmen rekommenderas förövrigt otroligt mkt! Hann även med att se "The Kings Speech" som vann Oscar för bästa film, jättebra :)

Idag ska jag direkt hem efter jobbet och ta det lungt, en lång arbetsvecka väntar!


Glömde visa!

Mina fina parfymflaskor med en sån där söt "puff" som de har i gamla filmer :) Och en liten sminkspegel.


Punkt

Jag är helt våldsamt hungrig och har bara en ynklig panpizza med mig till lunch! Kanske får gå till Lidl sen och köpa lite frukt eller något att ha till eftermiddagen. Imorgon ska jag, Fia, CR och M åka in till stan och gå på Naturhistoriska följt utav lite shopping och vio. En heldag helt enkelt! Kollade SMHI och det ska bli solsken och runt en plusgrad så om det inte blåser allt för mkt tänker jag, för första gången sen vi kom hem från asien, strunta i dunjackan!

Dagens

Snart är lunchen slut, bara 4 timmar kvar innan det är dags att åka hem. Hinner med en dagens innan det är dags att börja jobba igen :)

Dagens humör: Längtar efter helg, annars glad!
Dagens mående: Lite trött
Dagens borde: Träna (Jag ska!)
Dagens frisyr: Luggfläta och vanlig fläta, mkt flätor nu^^
Dagens smink: Foundation, rouge och mascara
Dagens klädsel: MC-boots, legging, beige kjol och svart topp
Dagens planer: Hem till M, yoga, sova
Dagens materiella vill ha: Nya fina smycken
Dagens fundering: Ska jag gå ut imorgon?
Dagens beroende: Kaffe och cigg, alla dagars beroende
Dagens längtan: Imorgon är det Fredag!
Dagens tidning: Metro
Dagens låt: Born this way- Lady Gaga, älska videon ;)


Torsdag

Fick skjuts av pappa idag igen, sköönt :) Ikväll ska jag hem till M och sen gå på yogan (om jag inte somnar kl sju som jag gjorde förra torsdagen). Just nu dricker jag en kopp kaffe och försöker vakna till, längtar till imorgon när helgen börjar. När man inte har arbetat en hel arbetsvecka på ett tag blir man helt slut! Men kommer väl vänja mig snart. Var ju på Fotografiska igår och hann kika lite snabbt på "Lady Warhol" utställningen innan jag åkte tillbaka till jobbet och då kände jag att denna helg vill jag inte bara ligga och slappa hela lördagen och söndagen. Ska tvinga med M till stan kanske och kolla vintagebutiker, eller gå på moderna museet, eller... ja ni fattar vad jag menar ^^

Tjingeling

Keep going

Imorgon ska jag in till fotografiska muséet för att titta på lokaler för ett event vi ska ha i höst. Kul! Nu idag ska jag hem till M efter jobbet och förhoppningsvis träna om jag inte är helt slut redan efter arbetsdagen. Igår tittade vi på reprisen av Oscarsgalan på femman, är så himla många nya filmer jag vill se, bland annat Black Swan, True Grit och The Kings Speech. Får försöka ladda hem dem eller ta ett biobesök i helgen :)

RSS 2.0