Dagens

Insåg att det där med hersrkjorta kändes som en vinnare idag igen, men nu blir det Ms jeansskjorta (som jag köpte till honom i julklapp^^) istället för brors vita.



Nu ska jag till Täby C med Victoria och shoppa, see ya :)

Nya stjärn-örhangen

Från Rusta, kostade typ 10kr. Kändes fint :)


Söndagens

När jag inte vet vad jag ska ha på mig blir det ofta denna kombinationen, jeans och en herrskjorta :) och det var vad jag hade på mig i Söndags när vi var och köpte TV med Emma (Som kanske kommer till Thailand, wiieee!)och Tomas. Fimpade dock skorna när jag insåg att converse var skönare^^




Hepp!

Snart kommer Victoria och hämtar oss och så blir det sushi-kväll på Alvägen! :) Är lite sugen på att kanske gå ut i vallentuna sen men vi får se vad de andra säger.

Lite bilder från en annan kväll hos Victoria



Dagens



Topp - HM
Skärp - Vintage (eller var det mammas gamla?)
Kjol - Ny och fin från HM :)
Skor - Forever21

Nail-graffiti

Min snälla syster köpte Isadoras svarta-nailgraffiti lack (slut typ överallt) och det är ganska så coolt. Blir inte överdrivet snyggt med vitt under men iaf^^


American Woman

När jag var i New York tvingade jag med mig M på en utställning på The Met som hette "American Woman: fashioning a natinal identity". Var massa klänningar från slutet av 1800talet och framåt, var väldigt coolt att se eftersom de är precis de designers som vi läste om på modevetenskapen. Tex Charles Frederic Worth, Elsa Schiaparelli osv. Mina favoriter var helt klart dessa,

Madame Grès, 1937 och Madeleine Vionnet, 1936. House of Lanvin, 1933

Den sista svarta klänningen (Lanvin) har ju dessutom en helt fantastisk rygg! Den var nog min absoluta favorit :)

Fredag

Gick upp kl sju imorse och åkte till gymmet och simmade, känner mig ganska så nyttig. Har även hunnit med att fixa naglarna och nu ska jag nog tvätta lite. Ikväll ska jag till Victoria och laga sushi. Tycker att sushi är allra bäst när man gör den själv. Kanske mest för att jag heller gör den med rökt lax istället för rå. Och så gör vi alltid california rolls med kräftstjärtar i, YUM! :)

Take me back!


update

Sen jag bloggade sist har jag hunnit,

Vaccinera mig mot det mesta. 2000kr försvann och 1600kr mer blir det eftersom man måste ta en del sprutor två ggr. Suck!

Boka hembiljetter, kan ju inte satnna i SOA för evigt även om jag skulle vilja.

Tittat på typ 100avsnitt av Mad Men, älskar den serien!

Röstat, och följt valvakan som gjorde mig både glad (alliansen 4år till!) och besviken (för att SD kom in såklart)

Läst massa andra bloggar, bla modernlove.se, och drömt mig tillbaka till NYC!

Badat bubbelpool och druckit rödvin med Elin :)

100915

Har lite ont i huvudet, tror att jag hostat så mkt att min hjärna är helt omskakad. Idag har jag vart i stallet, sorterat tvätt och bara tagit det lugnt. Igår fixade jag min försäkring så den gäller under hela tiden när vi är borta, 600kr bara sådär. Oh well, det är det ju värt om något händer. Imorgon blir det nog vaccination, woho, och så måste jag köpa en gigantisk ryggsäck att släpa runt på. Så himla mkt att fixa att jag tror jag kommer bli galen!

good times never felt so good

Så var det bara en kvart kvar innan helgen. Har hunnit uppdatera 239 st de här fyra dagarnaså har jobbat på riktigt bra enligt mig själv ;) Ska bara skriva några mail nu och sen är det dags för hemgång!

Listigt

Dagens Outfit - Converse, rosa vintageklänning, svart skärp med guldspänne, leggings och en svart kofta
Dagens smink - Alla gäster har ju redan kommit när jag anländer från jobbet så är typ party-fixad redan nu^^
Dagens hår - Väldigt lockigt, med luggen uppsatt
Dagens lunch - Pasta med oxfilé och gräddsås
Dagens låt - Don't rain on my parade
Dagens bästa - Att det är kräftskiva ikväll!
Dagens sämsta - Att det är 4 timmar kvar tills helgen börjar ;)
Dagens ord - Apple
Dagens drog - Marlboro Menthol
Dagens vill ha - Körkort
Dagens fundering - Vad ska jag plugga i vår när jag kommer hem?

100910

Snart är det lunch, och tur det för jag är jättehungrig! Har med mig god pasta till lunch men har svårt att fokusera på den när jag vet att det vankas kräftor (och nubbe) i mängder ikväll. Papi gör dessutom min favorit drink Mojito till välkomstdrink! Eller är kanske Gin sour min favoritdrink? Svårt val... Hursomhelst så ska det bli jättemysigt att träffa alla söta småkusiner och så :)

Nu ska jag försöka ringa några till men det är nästan alltid omöjligt att få tag i någon såhär innan lunch, annars har jag lite annat att pyssla med också.

Tjingeling


Torsdag

Nu är det bara 20min kvar till jag ska inta min delikata lunch bestående av Varma Koppen och en skinkmacka. Fick ett mail från en kollega att Annie Leibovitz utställningen på fFotografiska museét är superbra och att de förlängt den nu. Så ska nog svänga förbi där i helgen eller nästa vecka. Vara lite kulturell liksom ;)

Igår tog ju jag och Victoria en ridtur och det gick superbra, har saknat att pyssla i stallet och rida ut faktiskt. Om ni är snälla kan ni få se en liten filmsnutt när jag visar mina awsome (eller^^) riding skills.

100909

På jobbet, idag ska jag nog till Täby med Victoria när jag slutar. Ska se om jag hittar något fint att ha på mig imorgon när pappas sida av släkten kommer över på kräftskiva. Skulle vilja köpa ett par fina jeans, kanske med lite hö midja och så en söt topp till det, we shall see. Behöver en ny plånbok också, men men, jeans är ju en högre prio ;)

Today

Den sista timmen är alltid den längsta,  börjar dessutom ångra mitt beslut att träna ganska så kraftigt faktiskt. Hmm, vi får se. Klart är i alla fall att vi får låna fina Ina imorgon så Victoria kan få sin efterlängtade ridtur som jag lovade henne i 21 års present. Nu, en liten lista!

Dagens Outfit - Lackleggings, converse, jeansskjorta och halsband med massa kedjor.
Dagens smink - Minimalt, orkade liksom inte
Dagens hår - Somnade med blött hår så var tvungen att sätta upp det idag. behövdes både tofs och hårband för att tämja det!
Dagens lunch - Kall lax-pasta, yum!
Dagens låt - True colors
Dagens bästa - Att jag är ledig imorgon, gills det?^^
Dagens sämsta - Att jag håller på at bli sjuk
Dagens ord - Poop
Dagens drog - Varm choklad
Dagens vill ha - Bättre immunförsvar
Dagens fundering - Vad måste man vaccinera sig mot innan man åker till Thailand/Vietnam/Kambodja?

want

Imorgon är jag ledig för jag ska till tandläkaren inne i stan och kolla så mina tänder sitter kvar^^ efter det blir det till att åka hem och rida ut på Santana, förhopningsvis kan jag låna en till häst så att Victoria kan göra mig sällskap :) Nu är det fyra timmar kvar innan jag får åka till en varm famn och vila mig lite (nej, har inte glömt att jag lovat att gymma först^^) och kanske dricka lite te framför första avsnittet av Idol!

100907

Sitter på jobbet, idag frågade de om jag är intresserad av att kanske börja jobba mer som säljare här efter min långresa men jag tackade nej. Tycker jättemycket om alla här och trivs bra men vet att jag skulle hata att sitta i telefon och försöka sälja in produkter. Börjar känna mig lite sjuk också, tror att det är Jesper och Lisa som smittat mig med sin hosta/feber/ont i halsen. Men vi har kräftskiva för släkten på fredag och det tänker jag inte missa så ska bara skita i att jag mår lite dåligt och gå på gymmet idag. Tror det blir muskelbosu kl 18 om jag hinner till Vallentuna i tid.

100906

Har hoppat in på mitt gamla jobb och sitter i Täby nu i fyra dagar och ringer runt. På lunchen stressade jag förbi Täby C för att plocka upp mit pass och id-kort hos polisen. Tyvärr fanns bara passet där men det var väl okej. Tills jag nu fick ett sms där det står att mitt id-kort finns hos polisen och att jag kan hämta upp det idag! 2 timmar efter att jag var där. Whaat?! Kom det just med posten eller? Så nu är frågan om jag ska hämta det efter jobbet eller om jag ska ta en till stress-lunch imorgon...

Beslut, beslut

Outfit - en dag i juli innan biobesök


Håll i mig och släpp aldrig taget

Ska snart upp och kika på fotboll på IP, ikväll ska jag laga mat till familjen (får se om det blir ätbart) och sen åka till Vallentuna. Nu på morgonen har jag vart ute och ridit med Maria och Santana uppförde sig nästan exemplariskt.


Make up store fashion show

Tog massa bilder men orkar inte lägga upp alla, om ni vill se alla looks så filmade jag den sista genomgången. Inte den bästa mobilkameran men men ;)






RSS 2.0