Dagens - Valborg



Tröja - HM
Klänning - Gina tricot
Knästrumpor - HM
Stövlar - Skopunkten

New stuff



Nya stövlar - Skopunkten





Ballerinor, även de från Skopunkten



Tröja, Vintage (50kr!)

april fools

Godmorgon! Idag är det valborgsmässoafton och jag slutar kl 13.00. Oh Happy Day! Var och hämtade upp min födelsedagspresent hos mormor igår vilket var ett sött rosa kuvert innehållandes en peng som ska spenderas. Tror det blir en liten tur till Täby efter jobbet. Ikväll ska vi grilla hos Victoria, dricka rosé och kanske kika på någon brasa. Och imorgon är det kubb-turnering på Lingårdsvägen, kom på att jag måste börja samla ihop mitt lag nu, kanske ska vi hitta på ett namn? Och borde vi inte ha rosa lagtröjor?

Hmm, mkt att stå i nu.

Från mammas garderob


Sthlm









100429

Idag när jag gick till/från tåget på vägen till jobbet såg jag ca 1miljon sniglar och maskar. Varför kommer de fram när det regna är nu min fråga? Det är liksom sånt jag funderar på...


Moi je joue

Så var det bara en timme av arbetsdagen kvar nu då, ska förövrigt få jobba heltid nästa vecka också (har jag redan bloggat om det?) villet är bra eftersom det blir lite extra cash men samtidigt hade jag verkligen sett fram emot att få sova ut lite och vara ledig. Men som pappa säger "Det är bara 44år kvar tills du kan pensionera dig".

Meh.

100428

Idag efter jobbet så blir det spinning i vanlig ordning, och det kan nog verkligen behövas för mina jeans sitter helt galet tajt alltså. Var tvungen att ligga ner på sängen imorse för att få på mig dem. Ska bli ett sant nöje att byta till träningskläder sen!


Skål!

Jag skulle vilja sno den här outfiten rakt av från fashiontoast


100427

Hann inte blogga igår kväll för kom hem så himla sen från stan. Satt i en tatueringsstudio nästan hela kvällen och såg Becka lida. Åt en Gorgonzolapizza också^^ ja, det var gårdagen, idag ska jag förhoppningsvis hinna detta.

-Lägga upp bilder från helgen
-Tvätta
-Hämta cykeln hos Elin
-Se Mikael stå i målet på nån korpenmatch. Kan bli intressant.


Jag tar den, den och den

   


SWM

Just det! Sthlm weekend market var jättemys men inte så stor. Bilder kommer ikväll när jag kommer hem :)

100426

Monday, Monday. Can't trust that day sjöng The mamas and The papas. bara lite onödig info såhär på eftermiddagen. Idag har jag jobbat och jobbat men nu är det bara 3 timmar kvar. Sen kommer V och hämtar upp mig och så bär det av till stan. Ska möta Becka på DP Tattoo och titta när hon tatuerar sig.

Diskuterade det här med tatueringar med Fia och komfram till att nacken och revbenen är finast. Det svåra är ju att bestämma sig för vad man vill göra. Alla vi syskon ska göra en så fort Lisa fyller 18, men vad det kan bli vet jag inte ännu.


Saker jag vill ha från HM


100423

Mami skulle egntligen komma och hämta mig nu under lunchen så vi kunde ta en snabb vända genom Täby C. Men nu blir det inte så, trist. Anyway, solen skiner och idag ska jag laga mat till familjen eftersom mamma och pappa ska på teater. Får se vad jag lagar till (och om någon vågar äta det^^). Förhoppingsvis skiner solen imorgon också för då ska jag på Sthlm week-end market på förmiddagen och sen är det fest på gården på kvällen. En liten årlig tradition :)

Ps, I fell off the wagon. Det är svårt att sluta röka...


46 timmar sedan jag tog min sista cigg

Jag vill röka, åh, varför bestämde jag mig för att sluta just nu?


whoopiiiee

Var på spinning igår och sprang till min glädje på Jennie i omklädningsrummet. Roligt :) Så igår var jag duktig och tränade men idag får vi se. Blir nog lite jogging på vägarna hemma och kanske försöker mig på att använda nya yoga-mattan igen. Finns massa bra instruktioner på youtube.com man kan använda. Nu är det bara en och en halv timme kvar tills jag slutar för idag. Och imorgon är det fredag, I can't wait!


Messy

Jag har för mkt skit i min väska, helt klart.




Stuff I need from IKEA

 

Today



Alla kläder - Gina Tricot
Skor - Converse

JuliArt



Fick detta fina armband av Julia på min födelsedag. Ska jag ha imorgon, fint :)

100420

Det finns två saker som jag verkligen vill ha nu ivår. Det ena är en beige trenchcoat med bruna knappar. HM hade en fin men ska nog se om jag kan hitta någon på second hand istället. Det andra är ett par pilot-solglasögon. Svarta linser med guldbågar. Min papi hade sån jäkla tur att någon hade glömt ett par Ray Ban Aviators i en hyrbil vi hade en gång och det är precis såna jag vill ha. Hoppas på att fynda båda delarna på Sthlm Weekend Market på Lördag :)


sleepy

Inatt vaknade jag kl 00.45 och var helt säker på att kl var 06.00. Gick upp och tände lampan, hämtade min neccessär och skulle precis börja sminka mig när jag slängde en blick på datorn och insåg mtt misstag. vaknade dessutom igen vid fem-tiden. Längtar mitt undermedvetna till jobbet? Ett verkligt mysterium det här...

SN

Nu är det bara en timme kvar innan måndagen är över. Känns som att det gått hyfsat fort faktiskt! När jag kommer hem så blir det nog en promenad med hundarna, lite städning och gitarrspelande. Så har jag ju ett nytt avsnitt av Supernatural att se fram emot (Åh, Dean!).

100419

I Lördags blev det förkrök hemma hos mig innan det bar av till Tegel, lyckades få med mig alla syskon sam hade åldern inne (alltså alla utom Lilo, haha^^) och en hel drös med kompisar. Dessutom sprang jag på både Maja och Sandra där :) Kvällen avslutades med kebab, köpte en trots att jag hatar det och ville såklart inte ha mer än tre tuggor sen kom snälla Tomas och hämtade oss. Igår köpte vi massa godis och tittade på skräckfilm. Nu är det jobb som gäller, men förhoppningsvis kommer lite bilder rån kvällen senare iväll :)


Födelse-Dagens

 

Klänning - Vintage

Hår - Extension, ibland är det bra att ha samma färg på håret som lillasystern^^

Skor - Belle Shoes

 

 


It's my B-day!

Imorse kl 7 vaknade jag av att M kom inklampande med stålsträngad gitarr! Gissa om jag blev överlycklig, har suttit och refresh-at mina (mkt små) gitarrkunskaper och spelat "Jolene" och "Wonderwall" hela dagen. Av mami och papi fick jag massa körlektioner så jag kan få mitt efterlängtade körkort!



Nu har vi vart i Vallentuna och köpt sushi för 600kr, för jag får ju bestämma mat när jag fyller år :) Dessutom köpte jag världens, kanske universums, sötaste vindunk!


Vita naglar och en halv katt


Sthlm week-end market

http://whatsupsthlm.se/shopping/stockholm-weekend-market/3859/

Någon som vill följa med imorgon? :)

100416

Idag är det Fredag! Förmiddagen har gått riktigt fort faktiskt, efter jobbet ska jag hem och pyssla lite. Kanske ta en promenad, städa eller hyra en film och bara ladda inför morgon dagen. Känner mig verkligen barnsligt uppspelt över alltihop^^ Skulle kunna tänka mig en promenad på lunchen men upptäckte just att jag TOTALT nött ner mina skor och nu är det hål vid sulan. Inte konstigt att jag blev blöt om fötterna imorse!

Nu är det lunch.

Take a walk on the wild side

Skulle ju ta en promenad idag, var tog de planerna vägen?


NERD



Mina tönt-glasögon var omåttligt populära en kväll för inte så länge sedan.

Are you kidding me?

http://www.tvfanatic.com/2010/04/report-leighton-meester-and-robert-pattinson-hook-up/

Om detta är sant kommer jag dö. Hon får kyssa Ed Westwick hela dagarna (och får dessutom betalt) och sen hookar hon upp med Robert Pattinson också?! Det finns INGEN rättvisa i världen!

mais oui!

En av mina favoritbloggar är http://www.garancedore.fr/. Inte nog med att hon tar fantastiska foton, är en superbegåvad illustratör, är ihop med Scott Schuman (the Sartorialist) och har supersnygg klädstil. Nu ska hon få en Tv-serie också.

C'est magnifique!




google it up

Ni ska bara veta hur länge jag jobbade för att flytta upp min kategorier till där de sitter nu. Satt säkert i 2 timmar igåkväll bara för att lista ut det. Men men nu är jag nöjd. Ska bara bredda bloggen lite till om det går, fixa side-menyn och göra en ny header :) Att designa om bloggen är verkligen en syssla som kan göra mig galen men allt går med lite våld och google^^

UNDER CONSTRUCTION

Som ni säkert ser.


Needs

Satt och läste passepartout.webblogg.se på lunchen och såg två saker som jag nog bara måste ha!

Nr 1) Dessa skor från modekungen.se, först tänkte jag "Nää" men när jag kikat på dem en stund insåg jag att jag och de här skorna är skapade för varandra. Love at second sight så att säga^^

Nr 2) Solglasögon från Lindex. Så himla söta, bara ge mig!

 


100414

Bonne matin! Idag är det Onsdag, så med andra ord har snart halva arbetsveckan gått. Känns märkligt att jobba heltid igen...Idag ska jag hem till M men först blir det spinning (om jag hinner med bussen den här gången!). Igår färgade Victoria mitt hår och det blev jättefint, mörkt chokladbrunt och så klippte jag lugg. Den blev kanske lite ojämn men men, det ser okej ut :)

Ny klänning!





Från Beyond Retro, 179kr. Var mkt längre innan jag la upp den, typ ned till halva smalbenet men nu precis ovanför knäna :)

NYC

Gissa vart jag ska? Det är inte helt hundra ännu men snart så. I slutet av Augusti far jag till The Big Apple med Mikael i 2 veckor och gissa om jag är taggad! Jag ska köpa bagels, promenera i central park, shoppa oändligt mkt och om möjligt tjuvkika på GG-inspelningarna. Haha^^

På tal om shopping kommer jag nog hänga ganska så mkt på forever21 om jag känner mig själv rätt. Och kanske köpa det här.

  

 


Jag längtar!


100413

Igår blev det en snabb visit till Täby C efter jobbet. Köpte hårfärg (det ska bli mörkbrunt) och ögonbrynsfärg (måste ju matcha^^). Tittade på Sonia Rykiel skorna från HM också som nu var nedsatta till 100kr! Men de var lite märkligt konstrukterade och fanns inte i helt rätt storlek. C'est la vie.

När vi kom hem blev det en långpromenad med Fia och Jesper, hela 7km gick vi och sen kom Victoria och vi tittade på Håkans Bar, jag fållade den nya klänningen från Beyond Retro och så såg vi det senaste avsnittet av Supernatural. Idag ska jag nog tvinga Victoria färga mitt hår och se om Emma orkar klippa min lugg. Det finns risk för att jag gör det själv annars för är väldigt sugen på det igen :)


Stripes

Såg denna randiga långklänning på Monki Lördags och fast jag mötte lite motvilja när jag pitchade idén till familjen så tror jag starkt på den ;) Hittade ingen bild med bara den men här är den med en klänning från Acne. (som jag inte heller skulle tacka nej till!)

 

Acne  Monki


cheap

Snart lunch, har värsta lyxiga matlådan idag med fläskfilè, potatisgratäng och chilibeanaise som blev över från grillningen igår. Sen ska jag nog gå bort till Lidl, läste i Cosmopolitan (eller Chic minns inte riktigt^^) att de hade bra scrub och body oil där. Får se, nu ska jag frankera post.

Dagens

Dagens humör: Lite måndagstrött

Dagens mående: Se ovan

Dagens borde: Åka till gymmet, men tar en promenad/joggintur hemma istället

Dagens frisyr: En knut, två flätor för att hålla bak liggen

Dagens smink: Foundation, läppglans, mascara, eyeliner

Dagens klädsel: Jeans, Converse, t-shirt och kofta

Dagens planer: Jobba, kanske färga håret om jag hinner köpa :)

Dagens materiella vill ha: En manikyr, har aldrig gjort någon men är i starkt behov av en.

Dagens fundering: Hur byter man lysrör? Det blir svårare varje gång!

Dagens beroende: kaffe, Marlboro menthol

Dagens tråkigaste: Att det är hela 6 dagar kvar tills min födelsedag^^

Dagens längtan: Sol och värme

Dagens superlängtan: Min födelsedag!

Dagens tidning: SOLO

Dagens låt: Cheryl Cole - Fight for this love (tror jag den heter)


100412

Monday, Monday. Helgen har varit bra, i Lördags var jag i stan och kikade runt i lite 2hand affärer. Hittade en söt liten blå klänning. samma stil som min rosa som jag tänkte sy upp på samma sätt. Kan vara en vinnande födelsedags-outfit ;) På kvällen tog vi det lugnt, tittade på el clasico (eller vad den nu heter) hos Fia ett litet gäng. I söndags blev det en långpromenad och grillning samt skräckfilm på kvällen. Nu sitter jag på jobbet, ska arbeta alla dagar 8-17 denna och nästa vecka.


nicknack


100409

Jag har på mig en så himla söt liten tröja idag som jag hittade i mammas garderob. Det är revligt att rota runt där med jämna mellanrum. Den här är en svart/vit prickig sak med små puffärmar som man knyter fram. Svårt att beskriva men slänger upp en liten bild sen när jag kommer hem om jag hinner :)

one pork-sushi please

Idag är det Fredag! Efter jobbet ska jag åka och handla med papi (bara mat tyvärr, men om jag är en riktigt älskvärd dotter kanske jag kan tjata till mig ett par gummistövlar från copp eller så^^) och sen ska vi hem och laga sushi till familjen. Fast eftersom det bara är jag och papi som gillar sushi (och M) så får väl vi trycka i oss för 7 pers. Nemas problemas ;)

Tydligen ska även pappa göra en avant-garde sushi med kött som han rökt själv. Jag är minst sagt skeptisk.

Lång innan singstar



Haha, hittade lite gamla bilder på min mail. Denna till exempel, beware everyone, för nu blev jag inspirerad att skapa ett nostalgi-album på facebook^^

yesterday

Jag blir så trött på SL ibland. Igår när jag gick till bussen var den alldeles för tidig, såg den susa förbi på håll. Väntade 20min på nästa buss (som istället var försenad) och upptäckte sen att den bara gick till Erikslund, en hållplats innan jag går av i vanliga fall. Så då var jag vilse i Täby, irrade runt, mötte ett trevligt gäng fjortisar varav en var barfota(!) och hittade tillslut fram till busshållsplatsen. Där fick jag såklart vänta ett bra tag också men allt detta ledde till att jag missade spinningen och istället fick träna i vanliga gymmet. Gjorde kanske inte så mkt egentligen men iaf, blev lite kinkig.

Tur att det blev trevligare sen när vi satt och mös med filtar och te som Fia och hennes mamma rutinerat tog med sig till matchen mellans BSK och Kåre. Som vi vann, viva la crimevillage! :)

100407

Efter jobbet blir det spinning eller step intervall och sen ska jag och M möta upp Fia och kika på Brottby-Kåre matchen på IP kl 20.00. Vet inte riktigt när jag ska hinna äta men kanske lyxar till det och köper mig en drickyoghurt på Pressbyrån^^

Har varit roligt på jobbet idag med ganska så mkt att göra, och från och med nu jobbar jag heltid månaden ut vilket betyder - katching!


Ps, det är bara 10 dagar kvar till min 21årsdag. Förslaget är att alla som vill ge mig något istället följer med på nån lite sunkig kryssning nästa helg. Så går vi lös i taxfreen och i karaokebaren!

Conspiracy

Igår gjorde jag en jättefin sallad till lunchlåda och bestämde mig för att imorgon ska jag var nyttig. Men vid nio-fikat bjuds det på kanelbulle med kardemumma (och det är ju liksom oartigt att tacka nej) och dessutom står det typ en jätteskål med mars, twix och snickers preeeciiis brevid mig i receptionen. Jag hyser nu starka misstankar att någon försöker sabotera mitt mål att bli en skinny bitch. Här är de som ligger högst upp på listan över möjliga gärningsmän.

1) Jesper eller Gustaf.
Varje Fredag är det invägning "Biggest Loser" style i Muren-huset. Jesper går typ ner i vikt av att sitta vid datorn och äta mackor och Gustaf verkar få ut resultat av träningen. Jag står dock still och tror därför nu att det är möjligt att de samarbetar för att jag ska förlora varje gång.

2) Mikael
Det är ju en välkänd sanning att när man går ner i vikt så brukar även boobsen göra det. I rest my case.



100405

Snart är det dags för en dubbeldejt i Kista, lite bio och kanske shopping ;)

I Lördags














work it

Igår var det Tegel som gällde (bilder kommer inom kort) men nu ska jag ut i det fina vårvädret och jobba bort alla kalorier jag intog igår^^

Tjingeling!

RSS 2.0