Från Lördag


Handbollspojkar







från M's match i Lördags

18 mars...

Ska jag och Emma göra våra tatueringar! Blir de första som gör vår syskon-tatuering. Lisa måste ju vänta tills hon fyller 18 i sommar och Jesper är pank. Gustaf är tveksam till hela idén men ska nog lyckas övertala honom. Fasar lite över att göra den på revbenen men men, fint kommer det bli i alla fall :)

Nu måste jag bara bestämma typsnitt...

Blogfail

Har inte bloggat på hela helgen men det är bara för att det hände så himla mkt. Jag har hunnit med detta;

Trip till Täby C
3 timmars bowling
Snabb utgång på 3 kronor/Kvarnen/Gästis
Tittat på handbollsmatch (VHK vann, yaay)
Träffat Olivia och firat Mikael Jonsson på Limerick, jättemysig irländsk pub :)
Varit på Ikea
Myst med M, Victoria och Erik (åt för mkt chips och dipp)

Ikväll ska jag ta en promenad med Leia och sen bara ta det lungt.

Nehepp

Fick just ett mess från Sabina, hon har blivit sjuk den lilla stackaren så får ha reunion nästa helg istället. Nåja, kanske är bra för annars hade jag vart så seg imorgon när vi ska fira Micke Jonsson. Och det går ju inte för sig!

Då kanske man kan hinna se en bio när man ändå är i Täby? Är sugen på att se "True Grit" :)

Dag 1 på nygamla jobbet

Har suttit hela förmiddagen och pluggat in lite nya saker som jag ska pyssla med nu. Åt en ovanligt äcklig Kelda soppa med thaismak till lunch och efter jobbet ska jag möta M i Täby C en stund innan jag åker in till stan för en liten reunion med Bella Och sabina som jag pluggade modevetenskap med förut :) Har en halvtimmes lunch kvar så nu ska jag läsa lite skvallerbloggar!


Då var man inte arbetslös längre!

De mailade mig från mitt gamla jobb igår. Verkar som de inte kan få nog utav mig ;) Ska dock inte jobba som receptionist nu inte mer med marknadsföring vilket ska bli intressant. Börjar kl nio imorgon och sen är det heltid fram tills att jag börjar plugga Matte C 2ggr i veckan. Sen får vi se hur länge jag blir kvar! Min första heltidslön ska användas till att betala tillbaka lite skulder och sen ska nästan allt in på sparkontot. Har planer inför hösten, vill komma iväg igen!

Nu ska jag sola med V och ikväll blir det yoga!

Detta siktar jag på i helgen


Lista

Du heter: Sara Maria Muren
Smeknamn: Saro, Muren, Uggla. Men eftersom mitt namn är så kort så kallas jag mest bara Sara.
Låt som när du är ledsen sörjer till?
Two beds and a coffe machine - Savage Garden
Beroende av:
Cigaretter (men SKA sluta)
Vad tror folk om dig?
Oj, ingen aning. Hoppas att de ser mig som en smart, ambitiös tjej med mkt humor. Men de kan lika gärna tycka att jag är en fåfäng besserwisser^^
Stämmer det?
Haha, ja, jag är en smart, ambitös, fåfäng besserwisser med mkt humor!
Vad får du oftast komplimanger för?
Mitt hår, även innan jag satte i extensions faktiskt ;)
Hur imponerar man på dig?
Få mig att skratta, ha egna åsikter och gärna diskutera dem lite livligt med mig.
Brukar du skratta för dig själv?
När jag läser, till mina syskons stora nöje.
Vad står det i ditt senast inkomna SMS?:
Från Mikael - "Det är gurra på vädret! :) <3"
Var bor du?
Vallentuna
Trivs du där?
Ja, men skulle gärna trivas på något annat ställe snart.
Har du haft sex idag:
Nej
Hur svarar du i mobilen:
Hej det är Sara!
Vem ringde du senast?:
Smsar nästan bara eller blir uppring^^ Men var nog Micke.
Vad sa den du senast pratade med i telefonen:
Att han inte kunde sova hos mig idag :(
Antal timmar sömn inatt:
Kanske 9?
Sov du ensam:
Ja.
Brukar du komma i tid:
Är så rädd för att vara sen så är oftast tidig.
Hur känner du dig nu:
Rastlös
Vanligaste färg på dina kläder:
Helt klart svart
Vad tycker du om fötter:
Bra att gå på
Vad saknar du:
Gamla kompisar jag förlorat kontakten med, stranden och all god mat i Sydostasien!
Hade du en bra kväll igår:
Helt okej
Favorit dryck på morgonen:
Kaffe
När brukar du oftast gå och lägga dig:
Mellan 23-02
Är du blyg?:
Ja, men blir galet pratsam när jag är nervös så de flesta märker det inte.
Sysslar du med någon idrott:
Nej, inte längre men brukade rida och spela fotboll förr.
Tror du på kärlek vid första ögonkastet:
Nej, har inte upplevt det ännu iaf.
Har du spytt offentligt:
haha, varje gång jag blivit fulltyp^^ Men brukar hinna in på toaletten tack och lov. Men har kräkts på bussar och i buskar.
Vad skulle du göra om du vore kille/tjej för en dag:
Om jag var kille skulle jag ha sex, stå upp och kissa, spela fifa och typ löneförhandla, haha ;)
Är du nöjd med ditt liv:
Ja men det står lite stilla.
Är du bortskämd:
Nej, jag tycker inte det men allt är ju relativt. Med fyra syskon har jag fått en hel del gamla kläder och leksaker när man var yngre men å andra sidan fick jag dessutom egna hästar och nu bor jag hemma utan att betala en spänn. Okej lite bortskämd då.
Vad gör du i morgon:
Släpper in och ut hästarna, tränar Yoga.
Vad är det värsta du vet?:
När folk inte kan inse att de har fel, respektlöshet och fördomsfulla människor. Och broccoli.
Har du bra vänner och äkta vänskap?:
Absolut, love you guys :) <3
Vad är det finaste du fått?:
Kan nog inte nämna en sak. Tycker halsbandet jag fick av M är lika fint som en vykort med en dikt och ett foto jag fick av Fia. Och så är det med alla saker jag nånsin fått, finns det en tanke bakom blir jag jätteglad :)
En speciell dag du minns:
Min student, när jag fyllde 20, den 1/6 2007, finns många bra dagar :)
Du samlar på:
Skor!
När grät du senast:
Haha, kom några tårar när jag tittade på den hemliga miljonären. Dont tease me!
Vad skulle du göra om du vann en miljon:
Shoppa loss och sen dra utomlands och plugga. Helst USA eller Frankrike.
Vill du gifta dig:
Nångång, låååååååångt in i framtiden
Vill du ha barn:
Kanske, måste jag föda dem?
Är du musikalisk?:
Haha, vill gärna tro det men är sådär.
Vad dricker du helst när du är törstig:
Vatten, eller en GT ;)
Bor dina föräldrar tillsammans:
Ja
Har du någon gång gråtit dej till sömns:
Ja, det har hänt.
Biter du på naglarna:
Nej

Hmm, lite trist lista men bara att sno om någon känner för det :)

Välkommen hem!

Fina skor från Nelly, sitter som en smäck och var förvånansvärt lätta att gå i! :)


Omöblering

Såhär såg mitt rum ut förut,



Och sen fick jag tråkigt, så nu ser det ut såhär!




Köpt i Thailand



Ballerinor 199bath



Klänning, eh, typ 300bath?

Dammit Janet

Har precis tittat på "Glee" och snart ska jag ta en promenad med Leia (och mina bröder om jag får med dem). har precis sökt ett jobb, inte det roligaste kanske men vad tusan, sen när ska det vara roligt att jobba?

Innan promenaden måste jag bara kolla på "Hellcats", bästa serien om cheerleaders, som att se en ny "Bring it on" varje vecka ;)

Tisdag

Idag har jag varit ganska så värdelös, förutom min stalltjänstgöring och när jag hjälpte mormor med en grej (fick 25kr för besväret, you can always trust grandma) har jag i stort sett inte utfört någonting. Har liksom hunnit titta på en miniserie i fyra delar (6 timmar totalt!) så gissa hur lite jag uträttat. Därför ska jag nu färga mina ögonbryn och bädda min säng. Kanske göra en ny spotify-spellista också, känner mig ambitiös!



Foto från Åre, för det är den mest nytagna jag har. Dessutom är min mössa som jag fyndade på HM med på bilden. 10kr, kan you beleive it!?

Update

Beställde de svarta skorna med vit klack, får se om det passar bra. Man kan ju alltid beställa de röda sen ;) Har varit i stallet och släppt ut hästarna och tittar just nu på nya Gossip Girl, ska göra lite frukost snart. Tjingeling!

ska jag beställa röda eller svarta?


Min dag - Collage



Idag har jag bland annat

Tittat på " Coco avant Chanel" - Bra film!
Varit i stallet och tagit in hästarna
Varit snäll och låtit Leia vara i min säng fast hon hårar ner min överkast
Städat mitt rum och tänkt på vilket bra köp min klädstång var
Gjort nudelsoppa (saknar Thailand lite extra idag)

99 kr - Catch



Från Din Sko

Bygger om bloggen lite

Ser den ut som vanligt? Högerklicka och välj "Uppdatera" :)

Hej Kärlek



Acne.se

Ta mig tillbaka








Oh dear

Vill lägga upp alla bilder från Asien men hittar inte sladden till grejen som vi lagt över alla bilder på! Gah, blir tokig. Hittade alla papper med packlistor och visumkrav som vi läste innan vi åkte och fattar fortfarande inte riktigt att vi är hemma igen. Vill tillbaka :) Glöm inte att ni kan läsa vår reseblogg om ni vill se hur vi hade det tills jag hittar den där förbannade sladden ;)

www.sara-mikael.blogspot.com

Åre

Bloggar jättedåligt men har lite svårt att hitta inspiration just nu. Men tänkte lägga upp lite bilder som jag helt skamlöst stulit från Fias blogg. www.sofiiealstrom.blogg.se :)













Om ni vill se alla bilder från vår fantastiska resa till Åre så gå in på Fias blogg!


RSS 2.0