Welcome to Toftesta

Jag är så hemsk, åkte inte alls till gymmet utan hem och tog en promenad med hundarna i det fina vädret. Känns trist att gymma när solen skiner helt enkelt! Har tittat på "Life of Brian" med Fia nu, måste säga att "The Holy Grail" är Monthy Python gängets bästa film men denna går an en måndagskväll.

Har lovat att det ska bli fler bilder på bloggen så härär en bild utav en buske utanför Fias hus. Enjoy and cherish the sight of it as you go to sleep.



100531

Helgen var helt klart händelserik. Hinner inte berätta om den just nu för det är dags för mig att åka till gymmet och svettas lite!

Ballerina

Min nya fina ballerinaklänning som jag redan bloggat om en gång för länge sedan, visst är den rar? Ska matchas med converse och kort jeansjacka i sommar!






Blurry headband




Suddig bild på mitt fina hårband med fjärdrar:)

Finally!

Här kommer äntligen bilder på mitt korta hår, eftersom ni fick vänta så länge satte jag mig och tog ca 50 ego-bilder och gjorde ett collage så ni kan njuta av mitt axellånga rufs fullt ut! Hihi^^



Kanske inte så drastiskt skillnad i era ögon men för mig känns det som jag rakat huvudet ungefär^^

Love is forever


vintage

Vill ha ett par söta små jeansshorts, gärna vintage med hög midja som dessa (bild från http://www.garancedore.fr/

 


100528

På jobbet, idag ska vi stanna kvar och spela rockband på kontoret. Har aldrig spelat rockband så får väl se hur det går^^ Igår var jag på gymmet med mina bröder igen och tränade "guns", eller armar som vi vanliga människor säger. Nu sitter jag och sorterar fakturor och svarar i telefon, vet att jag bara har jobbat 2 dagar den här veckan men tycker iaf att det ska bli superskönt med helg. Min helg är dessutom lite extra lång eftersom jag jobbar på onsdag nästa gång, haha, åh the sweet life!


jeeesus

Hej, jag är sämst på att hålla min blogglöften.

Igår var jag och tränade med min bror och hans vänner, hängde i friviktgymmet och kände mig proffsig, ni vet, lyfte saker och grymtade, tittade föraktfullt på bosubollar och yogamattor, gjorde pull-ups (med lite hjälp^^) och var bara allmänt body-builder-ish. Detta ledde såklart till att jag har världens mest intesiva träningsvärk i armarna, alltså vi snackar om "jag-har-så-ont-att-jag-knapp-kan-dra-upp-byxorna" träningsvärk i armarna.

Så ni kan ju gissa hur glad jag blev när en postis plingade på här på jobbet och sa

Postis - "Jag har två pallar med datorer till dig"
Jag . "Kan du inte få in dem i hissen?"
Postis - "Nej."

Så jag spenderade typ halva min förmiddag med att lyfta in datorerna i hissen, lyfta ut dem, åka ner och göra om proceduren för att sedan bära in dem på kontoret, räkna och pricka av dem och sedan bära in dem i ett annat rum. Underbart...

We like short shorts

Bilder på nya frisyren kommer imorgon, I promise! Har agerat flytthjälp och tokat runt halva dan så hann helt enkelt inte med. Men ni kan få en ledtråd, tänk Carrie i SATC säsong 4 (om jag inte minns fel)

;)

Sabrina

Igår cyklade jag och M och handlade godis och sen satte vi oss och tittade på "Sabrina", han är rar som låter mig hållas när jag vill se såna filmer. Älskar att titta på alla vackra klänningar, dessa två av Givenchy, som gjorde mycket av Audreys kläder både privat och i hennes filmer.



I en av scenerna har hon en jättefin turban/hårband men lyckade inte googla fram en bra bild på den men men, har en tavla med den på så här är en bild på den^^






klipp klipp

Guess what I did?

Bilder kommer senare ;)

Alex & Joel

Haha, detta var ju väldigt kul. Är inte Hammarby-are själv men eftersom min kära Alexander Skarsgård (och han från snabba cash, har fortfarande inte sett den) är med och som stöd till min stackars pojkvän som är ett passionerat bajen fan postar jag denna på bloggen och hoppas att de kommer upp till Allsvenskan igen.

Forza Bajen som man brukar säga, eller?


Onsdag

Hmm, funderar på att skippa spinningen och ta en joggingrunda/powerwalk i det fina vädret istället. Känns ju trist att träna inomhus liksom. Men får se hur jag gör. På Fredag ska jag och några fina flickor (ja, och några pojkar med) åka in till stan och kolla på Rix FM Festival, ta en drink på Friday's (mojito all the way!) och jag hoppas, hoppas, hoppas att det blir fint väder så kan jag gå ute i bara min nya långklänning + en kavaj.

Igår satt jag och pysslade med min nya gitarr, kan spela "Jolene" och "Speechless" nästan helt utantill nu även om det låter lite...ja fel, ibland^^  Men övning ger färdighet och jag satsar på att stå för underhållningen när vi åker ut till Victorias landställe ;)


what a difference a day makes

Imorgon ska det bli jättefint väder och jag är ledig, ska bli skönt. Har packat utskick hela dagen och mina händer är trötta efter att ha skrivit alla addresser fint, frankerat och packat. När jag slutar blir det spinning kl 18 som vanligt på Onsdagar inna jag far hem till lilla Mikael.

Nästa utmaning blir nu att få ned alla propppfulla kuvert i brevlådan...


100518

Så var man på jobbet igen, brände mig lite när jag låg i solen och läste igår. Men förhoppningsvis bleknar det snart och blir lite halv brunt iaf. Har inte stort hopp om att få en fin bränna men vad tusan, försöka går ju! ;)
Idag blir det nog inget gymmande, bara en lite joggingtur med Leia om det inte regnar. Imorgon är det jobb igen men sen är jag ledig!

Soleil

Vad härligt det är ute! Jag har redan hunnit gå på gymmet och svettats ordentligt och vart på biblioteket (jag får ut sån glädje av mitt bibliotekskort att det är töntigt) och lånat två Rosemunde Pilcher böcker, sån där korta romatiska pocketböcker som är perfekta att läsa medans man solar lite, och en novellsamling av Sylvia Plath. När jahg klev av bussen i Brottby var allt grönt och solen sken så jag blev på riktigt bra humör. Har sprungit runt i huset nu och väckt alla mina syskon och snart ska jag nog göra mig lite lunch.

Trevlig dag so far helt enkelt

why?

Cyklade till Åkersberga och tillbaka, drygt 2 mil bara sådär.

Om ni inte hör av mig på et tag är det för att jag numera är förlamad från midjan och neråt...

summertime

Jag kikade på den här söta ballerinaklänningen på BikBok med Fia för en evighet sen och vi bestämde oss för att köpa varsin, i olika färger, hon i grönt och jag har inte riktigt bestämt mig. Kanske en blå eller rosa :) Dessutom vill jag ha ett par Moheda skor från ellos.se men de finns inte i min storlek, vilket känns typiskt bara för att jag har 50% rabatt på valfritt köp from till på Fredag.

 

Mardi

Tänkte egentligen gå på Yogan idag men den är så himla sent, får nog bli muskel-bosu istället kl 18. Är ju ledig imorgon (yaaay) så kan gå på yogan kl 12 då :)
Nu sitter jag på jobbet och längtar efter lunchen lite, fast mest vill jga komma hem och vila mig. Tanken på att sova ut imorgon gör mig så lycklig. Det är hårt att jobba alltså, nästan lite glad att jag går ner till deltid igen nu, om det inte vore för att jag behöver all cash jag kan samla på mig inför NYC, backpacking i Sydostasien osv. Hade ju vart kul att åka på festival i sommar också men det får jag hoppa över! Tur att man har Kungsan där alla radiokanaler har sina evengemang iaf, och de är gratis ;)


Music

Åh, Lady Gaga för underbar! jag skrek och hoppade tills jag knappt orkade mer och då skrek jag lite till. Favoriten var inte helt oväntat "Speechless" och inledningen med "Dance in the dark" var också fantastisk. Känner mig väldigt inspirerad av nån anledning och känner att nu jäklar måste något ske! En ny frisyr, en spontan resa eller bara vadsomhelst egentligen.

Jobbar bara två dagar denna vecka. Idag och imorgon, ska bli helt fantastiskt att få sova hur länge jag vill på Onsdag :)

Bad Romance

Sitter i mitt rum, Mikael och Jesper sitter i  Jesper rum precis brevid och fyllekäkar lasagne och har bara som vanligt allmänt en bromacne (tänk JD och Turk i Scrubs) när jag hör Micke säga helt allvarligt

M - Jesper, det ser ut som det står ett spöka i din garderob...

Är detta jäkligt kul eller är jag bara väldigt full?


I'm off!


TMI

Gud, det känns som den här sista timmen har varit lika lång som en vecka! Men om 15 min är jag out the door och påväg mot Globen. Ska väl försöka hinna äta något innan men från och med nu är det drickstopp för min del. Jag har en onaturligt liten blåsa och jag tänker inte lämna konserten för en kiss-paus.

Var det för mycket information?

No, you may not!

Världen sötaste och mest artiga engelsman ringde mig innan lunch. Först ringde han och lämnade ett nr som jag skulle vidarebefodra till en kollega och sen ringde han igen 2min senare.

- Välkommen till SE det är Sara.
- Hello, I called you a little while ago and I gave you the wrong telephone-no, may I please provide you with the right one?

Haha, och lägg på ett mega-brittiskt uttal.

(Varför är inte Stockholmare sådär trevliga?)

Go Gaga

Idag är det Fredag, och ikväll ska jag äntligen gå och se Lady Gaga! Är supertaggad och hoppas verkligen att vi kan få hyfsade platser fast vi inte hinner köa hela dagen. Har ju ståplats (hur ska man annars uppleva en konsert?) och tvingar in Micke direkt efter att han slutat för att ställa sig i kö men han är där först kl 5 så vi får se hur lång kön är då. Hursomhelst kommer det bli legen-wait for it- dary!

Bara 7 timmar kvar innan jag slutar...

wedge

Jag provade dessa på Scorett igår och har nu kommit fram till att jag nog måste ha dem. Men orkar jag stanna nu efter jobbet eller ska jag ta det på Lördag?


100506

Köpte inget igår, fast var väldigt sugen på ett par skor. Åt lite på Tacobar, åkte hem och sen somnade jag framför "Byggfuskarna". Så det var helt klart en lugn kväll. Idag ska jag bara hem, ta en promenad, tvätta/städa lite och tagga inför imorgon när jag ska på Lady Gaga!

WHOOP WHOOP!

100505

Efter jobbet ska jag till Täby C och möta Micke, hämta ut biljetterna och kanske shoppa lite ;) Är väldigt sugen på ett par nya skor...Får se hur det blir, måste ju slänga iväg 600kr på ett nytt busskort också vilket känns sådär lagom kul!

Funderar på att byta blogg igen, är redan trött på denna, dessutom är namnet för långt och jobbigt. Äh, får se hur jag gör.

Sony Ericsson X10 Mini Pro

Har hittat en perfekt liten mobil till mig, den har allt jag vill ha nämligen Android, utskjutbar knappsats, touchscreen och den är pytteliten :)

 


Ska nog beställa dessa

 

 



Från nelly.se


faster, stronger

Igår var jag, Micke , Fia och Robin och såg "Ironman 2", tycket att den var riktigt bra trots att den fått ganska så mkt dåliga recensioner. Dock förstördes upplevelsen lite av ett gäng bakom oss som alltid skrattade lite för högt och för länge samt sa "ooooooooooh" varje gång något exploderade. Men på det stira hela en fin upplevelse.

Igår började jag med något nytt, skriver matdagbok så att jag får svart på vitt vad jag egentligen sätter i mig. Fick en dålig start med massa biögodis och pasta från Forno romano igår men nu är jag taggad! Havregrynsgröt imorse och nu blir det linsgryta till lunch och Yoga kl 20.00 ikväll :)

100503

Så var helgen över. Valborg var mycket lyckat med middag och liten bjudning hos Victoria. Vi lyfte ambulansleken till en ny nivå och drack för stora mängder vin. På Lördagen blev det kubb-turnering i Karby där vårt lag tyvärr förlorade pga motvind (den anledningen tänker i alla fall jag hålla fast vid^^) och sen grillade vi och tittade på "The imgainarium of doctor Parnassus" (skum film, men helt okej). Igår läste jag större delen av dagen, tittade på "SAW VI" och somnade alldeles för sent.

Idag har tydligen Fia någon form av middag planerad, ska bli spännande att höra om hennes Paris-resa!

RSS 2.0