På begäran, NYC-guide

För att Elin är så söt kommer här en NYC-guide. Mest turistiga saker och vet inte om allt kommer passa i December men men, här är några av mina favoriter :)

Frihetsgudinnan var supercoolt att se, nu besökte vi den 2 ggr eftersom M glömde sin plånbok. Men det var värt det! Lång kö till färjan dock, tog typ 1 och en halv timme innan vi kom på men då turades vi om att stå i kö medans resten utforskade Battery Park!

Ground Zero var bara en byggarbetsplats när vi var där och man såg typ ingenting, men det står människor som vill sälja böcker om 9/11 som kan berätta hur det kommer se ut när allt är klart och visar bilder ur sina lite för dyra böcker^^ Här ligger även Century 21 där du kan köpa Prada heels för 500kr!

Dunkin' Donuts! Asbilligt och tokgott :)

Times Square, här finns massa bra saker. M&M shop och försäljare som vill att du ska köpa bussturer runt stan (vi tog både downtown och uptown men jag tycker uptowntouren var bäst!) och här finns dessutom det viktigaste stoppet. Forever21! Var på några olika av deras butiker men den bästa (och den enda med en herravdelning jag fann) låg vid Times Square, och du kan inte missa den enorma skylten så den är lätt att hitta :)

Den bästa pizzan jag någonsin ätit köpte vi i ett pizza-slice hak vid korsningen 45street, 1st avenue. Perfekt beläget precis vid vårt hotell^^

Empire state building - Gå dit på eftermiddagen/kvällen. Kortare kö och minst lika fin utsikt även om det är mörkt ute.

Central Park - Behöver en hel dag om man ska se allt, helt enorm och väldigt kuperad :)

Lite mer saker,

Chinatown är väldigt fint dagtid men lite obehagligt senare på kvällen. Köp fejkväskor på Canal street av läskiga killar som drar med er in i gränder. Helt klart värt det dock ;)

The Met hade en jättebra utställning när vi var där, är slut nu men det finns massa att se. Kolla vilka utställningar som finns på deras hemsida :)

Indisk mat - Bästa Indiska maten ever, väldigt spicy. Men det ska den väl vara^^

Musikal hann inte vi gå på men hade helt klart gjort det om vi hade haft mer tid, om jag var där i December skulle jag även besöka Rockefeller Center och se julgranen. Typ ett måste!

5th avenue har massa bra butiker, turist shoppar finns överallt med I love NYC-tröjor och så vidare. Taxi är ganska billigt men går lååångsamt när det är mkt trafik.Om ni inte ska så långt så gå istället, då hinner man se mkt mer och det är superenkelt att hitta eftersom de har ett rutnäts system på hela Manhattan :) Tunnelbanan kostar typ 20kr per resa, köp ett metrocard (man kan åka fler på ett kort och det laddar man lätt på i automaterna, vi laddade på med kontanter för våra Visakort ville inte samarbeta).

Du kan ta ut pengar på banker 24/7, bara dra ditt kort vid dörren (oftast inglasade så man ser bankomaterna utifrån) så öppnas den även om det är mitt i natten. Kändes säkrare att ta ut där än vid nån Deli.

Kommer inte på något mer just nu men kanske uppdaterar mer senare :)

Glöm inte vår reseblogg!

www.sara-mikael.blogspot.com

Har inte skrivit så mkt ännu men kommer uppdateras under resan, bara några dagar kvar nu!

Tittade ut genom fönstret...

Crap

Måste städa mitt rum...

Tjurruset - mer bilder på FB

Gammal dagens

I denna outfit var jag ute och slirade på stan med Jennie, hamnade inte riktigt där vi tänkt oss men hade jättekul! Jennie fick beröm för sina tänder av en tandläkare och jag visade en bild på M för en kille som sedan hjälpsamt avvärjde alla killar som närmade sig mig genom att ropa, "Nej, glöm det, hon har en kille mannen!" Haha^^

Måndag

Snart dags att åka till jobbet, har haft en jättemysig helg! Bilder kommer på Onsdag när jag är hemma igen. Idag efter jobbet ska vi till Täby och köpa ryggsäckar, kan inte fatta att vi åker så snart, känns både superspännande och lite oroligt! Men allt kommer gå bra ;) Dessutom ska jag fixa ihop en NYC-guide så snart jag hinner, men nu måste jag börja göra mig iordning.

Tjingeling!

Save

Är hemma hos V och dricker vin (så alla stavfel är alkoholens fel). Erik verkar ha gått och lagt sig och V satte just på lite hardcore rock. Sitter just nu solo i köket och funderar på att gå igenom hela kylskåpet.

Anyway, bloggar nog imorgon igen när jag är nykter. Just nu har jag fullt upp med att skriva drunken status-updates på facebook^^

Taste of ink

Är med Victoria hos tatueraren, hon är så modig och rör inte en min! Efter detta blir det ett besök på SU för en öppen föreläsning om haute couture :)

yoga

Laddade ner en Yoga-video häromdagen så både igår och idag har jag kört 40 min yoga. Är helt sjukt mkt jobbigare än många tror. Jesper höll ut i typ 3 min^^ Nu blir det nog en promenad med Leia och lite städning av mitt rum.

first impressions

Sitter och funderar på vad jag ska ha på mig ikväll men har hjärnsläpp. Sov dock otroligt skönt inatt, mest för att det inte trillade in en lite full pojkvän mitt i natten som jag var beredd på^^ Haha, istället kunde jag lägga mig diagonalt mitt i sängen, den enda som var ivägen var min katt Bianca. Nu ska vi nog snart åka till Arninge, kanske kan hitta något fint att ha på mig på HM eller Lindex där!

woopiedoo!

Idag har jag passat mina småkusiner under kvällen. Var väldigt trevligt. Först gick vi och kvällsfodrade hästarna, sen var det Idol och innan jag visste ordet av hade de somnat. Lätt med andra ord ;) Imorgon ska jag försöka hinna in till stan en stund innan det bär av till Vallentuna där jag ska hänga med Jennie-pennie som jag inte sett på evigheter. Kommer bli legen - wait for it - dary! :) Can't wait <3

Torsdagens

Visst ser jag glad ut? Haha^^ Nu ska jag först till Vallentuna och fixa lite saker, sen blir det stan för att lämna in Visum-ansökan. See ya :)

Måndag morgon

Igår åt jag sushi (för tredje gången under helgen^^) och så tittade vi på film hos Fia och Robin. Mitt i allt ringde Emma också och frågade om jag kunde jobba idag så just nu sitter jag och väntar på att det ska bli dags att gå till bussen. Efter jobbet tror jag att jag ska gymma, blir spinning eller bodypump :)

Dagens- i skön pose^^

Nu blir det mysmiddag hos V, hon har köpt ett nytt spel. Hette typ "Förfestspelet" eller så, ska bli roligt :)

101002

Idag blir det middag hos Victoria och sen antagligen MG, älska att det öppnat igen! Haha^^