408

Har länge suktat efter Prada-look-a-likes och nu har jag hittat ett par som skulle kunna funka. Surfade runt på lite sidor som sålde riktiga stripp-skor och fann dessa :)



dock kostar de nästan 2000 så får se hur jag gör.

Bästa leken!

Jag lämnar ett sånt här papper efter mig i varje hus jag någonsin förkrökat i, för det kan vara världen bästa dryckes-spel!


Roomie

Har ju möblerat om i mitt rum, fått låna en ny byrå av Emma och Tomas eftersom den inte får plats i deras nya hus så garderoberna åkte ut. Sen var vi på IKEA och jag köpte en ny klädstång tidigare i veckan och idag blev det en matta från Rusta. Har redan hunnit bli stökigt men såhär ser det ut iaf :)









I sängen ligger Bianca och myser.

100823

Har vart i stallet hela förmiddagen och städat, nu ska jag åka till Vallentuna och ikväll blir det nog bodypump eller bara en joggingtur. Vi får se :) Igår var jag på IKEA och köpte lite småsaker, hinner inte visa bilder på hur fint mitt lilla rum blivit just nu men det kommer senare i veckan!

btw, rest in peace (typ) buss 625. Seriöst, 4 turer på morgonen och 4 på eftermiddagen är inte okej. Och hur tar man sig hem efter en Lördagskväll på stan när den inte ens är i trafik? Jag ser fram emot en höst med många promenader till och från 676:an...


Fashion night out



Nya skor (och en trasig busshållsplats)



Fina Johanna! :)



Elle pop-up store



Fridays! :)

ca 4km från mitt hem...

Så gick det en varg häromdan som min pappas jaktkompis lyckades fånga på bild. Känns lite lätt obehagligt, men jag inbillar mig att det är en snäll varg, typ^^


YES!

Plastskorna som modellerna bar på Cheap Mondays visning ska nu antagligen gå i produktion eftersom de var så populära. Fantastiska nyheter för oss som inte har råd med Pradas variant!
bild - http://damernasvarld.se/art/185876/frida_fahrman/

Saker jag pysslar med eftersom jag inte kan sova

♦ uppdaterar mina spotify spellistor
♦ lägger upp bilder på Facebook (3 album inom ett dygn är väl impressive?)
♦ tvättar/torktumlar
♦ gör varma koppen och röker
♦ läser skavllerbloggar

och om jag inte blir trött snart så ska jag

♦ sortera min garderob
♦ måla mina naglar
♦ ansöka om lite jobb
♦ handtvätta mina favorit vintageklänning ↓



Chinatown

Det går ju liksom inte direkt att lura någon att jag lägt ut x antal tusen kronor på en riktig Chanelväska så tänkte berätta historien om hur jag kom över denna raring i New York. Kostade mig 75 dollar, kunde antagligen ha fått ner den till halva priset men var för rädd för att pruta.

Började med att åka ner till Canal streeet och leta upp en mystisk man som stod och viskade "handbags" i ett gathörn, berättade vilken modell jag ville ha och sen fick vi följa med honom till en tvärgata där vi väntade utanför hans systrars nagelsalong. När polisen gled förbi var jag tvungen att luta mig mot M för att inte svimma! Haha^^ Tillslut kom han tillbaka med en svart påse som han kastade åt mig med orden "check it out", sen låtsades han inte känna oss i några minuter medan jag kollade så lädret var äkta och alla märken stämde. M gav honom tummen upp, betalade kalaset (killen hade såklart ingen växel så var tvungen att hämta det med) och sen begav jag mig på skakiga ben tillbaka till alla turister på Broadway.

En NYC-pärla att berätta för barnbarnen! Nej, men är iaf väldigt nöjd med den. Dock måste jag införskaffa en riktigt någon gång i framtiden, men som ekonomin ser ut nu blir det waaaaay into the future!




Lite bilder från NYC



Utanför vårt hotell på 33rd street



På hotelltaket, Empire state building i bakgrunden





Liberty island



Vid Coney island, köpte världens fulaste bikini bara för att kunna bada när vi var där. Var över 30grader i princip varje dag!



Såklart åkte vi turistbuss, kommer nog upp fler bilder senare :)

Hemma igen!

Kan inte sova (jetlag) så ska titta på "My fair lady" och äta lite skittles, imorgon kommer bilder från New York!

these streets will make you feel brand new

Om en timme kommer taxin och hämtar oss och kl 10.00 lyfter planet mot NYC!
Ska försöka uppdatera när i är där men annars hörs vi igen om tio dagar :)

100803

Nu är det sista veckan på mitt härliga sommarjobb. Har absolut ingen aning om vad jag ska ta mig till sen^^ Men nu i eftermiddag blir vi upphämtade av söta Victoria och sen åker vi till Täby för att köpa lite småsaker innan New York. Måste köpa underkläder, adapter till eluttag osv. Ikväll blir det yoga om jag inte är för trött.


RSS 2.0